dc.contributor.advisor | Palkosková, Olga | |
dc.creator | Pecháčková, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2017-05-06T21:20:45Z | |
dc.date.available | 2017-05-06T21:20:45Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/40667 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá problematikou projevu průvodce cestovního ruchu z hlediska jednotlivých jazykových rovin. Téma bylo vybráno z důvodu, že autorka práce studovala cestovní ruch na střední škole a s činností průvodce má i praktické zkušenosti. Dalším důvodem byl fakt, že tato problematika nebyla dosud podrobně zpracována. Práce kromě činnosti průvodce a jeho neverbální komunikace zpracovává především jeho projev z hlediska pěti jazykových skupin - foneticko-fonologické, morfologické, lexikální, syntaktické a stylistické. K analýze byly použity čtyři video-nahrávky zachycující skutečné projevy průvodců na hradě či zámku. Výsledkem práce je formulování specifických rysů, jimiž se projev průvodce cestovního ruchu vyznačuje. Tyto rysy jsou doplněny ještě několika body, jež představují doporučení pro každého průvodce cestovního ruchu a jeho správný a efektivní výklad. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This work deals with speech of the tourist guide from the point of view of individual linguistics levels. This topic was chosen because the author of this work studied tourism at secondary school and she has personal experience with the job of tourist guide. Second reason is the fact that this topic has not been described in details yet. Beside the activity of tourist guide and his/her nonverbal communication, this work deals with his/her speech from the point of view of five linguistics levels - phonetic/phonological, morphological, lexical, syntactic and stylistic one. For their analysis four video-records were used. There is real speech of four tourist guides at castles on these videos. The result of this work is the formulation of specific features of speech of the tourist guide. There are several points added to these features. These points are about recommendation for each tourist guide and his/her right and effective speech. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | průvodce cestovního ruchu | cs_CZ |
dc.subject | projev | cs_CZ |
dc.subject | výklad | cs_CZ |
dc.subject | výslovnost | cs_CZ |
dc.subject | odchylky | cs_CZ |
dc.subject | spisovnost | cs_CZ |
dc.subject | jazyková správnost | cs_CZ |
dc.subject | adresát | cs_CZ |
dc.subject | posluchač | cs_CZ |
dc.subject | funkční styl odborný | cs_CZ |
dc.subject | tourist guide | en_US |
dc.subject | speech | en_US |
dc.subject | commentary | en_US |
dc.subject | pronunciation | en_US |
dc.subject | exceptions | en_US |
dc.subject | standard language | en_US |
dc.subject | linguistic correctness | en_US |
dc.subject | addressee | en_US |
dc.subject | audience | en_US |
dc.subject | professional style | en_US |
dc.title | Projev průvodce cestovního ruchu | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-05-25 | |
dc.description.department | Katedra českého jazyka | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 105682 | |
dc.title.translated | Speech of the Tourist Guide | en_US |
dc.contributor.referee | Chejnová, Pavla | |
dc.identifier.aleph | 001468459 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | English Language Oriented at Education - Czech Language Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Český jazyk se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra českého jazyka | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Český jazyk se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | English Language Oriented at Education - Czech Language Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zabývá problematikou projevu průvodce cestovního ruchu z hlediska jednotlivých jazykových rovin. Téma bylo vybráno z důvodu, že autorka práce studovala cestovní ruch na střední škole a s činností průvodce má i praktické zkušenosti. Dalším důvodem byl fakt, že tato problematika nebyla dosud podrobně zpracována. Práce kromě činnosti průvodce a jeho neverbální komunikace zpracovává především jeho projev z hlediska pěti jazykových skupin - foneticko-fonologické, morfologické, lexikální, syntaktické a stylistické. K analýze byly použity čtyři video-nahrávky zachycující skutečné projevy průvodců na hradě či zámku. Výsledkem práce je formulování specifických rysů, jimiž se projev průvodce cestovního ruchu vyznačuje. Tyto rysy jsou doplněny ještě několika body, jež představují doporučení pro každého průvodce cestovního ruchu a jeho správný a efektivní výklad. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This work deals with speech of the tourist guide from the point of view of individual linguistics levels. This topic was chosen because the author of this work studied tourism at secondary school and she has personal experience with the job of tourist guide. Second reason is the fact that this topic has not been described in details yet. Beside the activity of tourist guide and his/her nonverbal communication, this work deals with his/her speech from the point of view of five linguistics levels - phonetic/phonological, morphological, lexical, syntactic and stylistic one. For their analysis four video-records were used. There is real speech of four tourist guides at castles on these videos. The result of this work is the formulation of specific features of speech of the tourist guide. There are several points added to these features. These points are about recommendation for each tourist guide and his/her right and effective speech. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014684590106986 | |