Sociokulturně znevýhodnění žáci a škola v jejich životě
Students with special educational needs and the school in their life
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40659Identifikátory
SIS: 106524
Katalog UK: 990014719810106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Páchová, Anna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie a speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
1. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
význam školy, socio- kulturní znevýhodněníKlíčová slova (anglicky)
sens of school, special educational needsBakalářská práce se věnuje tématu místa školy a vzdělání v životě socio-kulturně znevýhodněných žáků. Vybraná sedmá třída v jedné vyloučené lokalitě je tu popsána z hlediska svého socio-kulturního složení a dalších charakteristik dětí, které ji navštěvují. Z metod je použit především polořízený rozhovor na téma, co pro děti škola znamená, jaký má pro ně vzdělání smysl a jak vypadá jejich každodenní život i představy o budoucnosti. Pomocí interview se třídní učitelkou jsou nejprve stanoveny jednotlivé profily všech dětí ve třídě. Tyto profily jsou postupně doplňovány sběrem dat pomocí otevřených dotazníků, rozhovorů a dokumentačního materiálu. Výsledkem je kvalitativní obraz školní docházky a života dětí v takto specifickém prostředí.
The work is fosuced on the place of school and education in life of students with special educational needs. Selected seventh class in one of excluded area is describe here with point of view of their social-cultural composition and other characteristics of children who attend it. The method is used primarily semicontrolled conversation about what school means for children, what is the meaning of education for them and what is their daily life and vision of the future about. Using interviews with the class teacher are first determined the individual profiles of all children in the classroom. These profiles are gradually replenished by collecting data using open questionnaires, interviews and documentary material. The result is a qualitative picture of school attendance and children's life in such an specific environment.
