Alberto Vojtěch Frič a jeho vědecký přínos
Alberto Vojtěch Frič and His Scientific Contribution
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3990Identifiers
Study Information System: 20687
CU Caralogue: 990004134250106986
Collections
- Kvalifikační práce [19360]
Author
Advisor
Referee
Dostál, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Social Scienses
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Ve své diplomové práci jsem se rozhodla věnovat českému cestovateli, etnografovi a kaktusáři Alberto Vojtěchu Fricovi. Frič, který počátkem dvacátého století podnikl osm zámořských cest do Jižní Ameriky, Mexika a USA se na svých cestách věnoval zaznamenávání mizející indiánské kultury a sběru rostlin - především kaktusů. Právě jeho etnografické a botanické zaměření mě přimělo, abych si jeho osobu zvolila pro svoji diplomovou práci. V současném školství se klade velký důraz na to, aby bylo učivo jednotlivých vyučovacích předmětů propojené, aby se žáci neučili izolované vědomosti bez znalosti a porozumění širším souvislostem. Propojení humanitních předmětů, jako je například občanská výchova, dějepis, nebo český jazyk je na nasnadě, už méně si však dovedeme představit propojení občanské výchovy s přírodovědnými předměty biologií, matematikou, fyzikou atd. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Ve své diplomové práci jsem se rozhodla věnovat českému cestovateli, etnografovi a kaktusáři Alberto Vojtěchu Fricovi. Frič, který počátkem dvacátého století podnikl osm zámořských cest do Jižní Ameriky, Mexika a USA se na svých cestách věnoval zaznamenávání mizející indiánské kultury a sběru rostlin - především kaktusů. Právě jeho etnografické a botanické zaměření mě přimělo, abych si jeho osobu zvolila pro svoji diplomovou práci. V současném školství se klade velký důraz na to, aby bylo učivo jednotlivých vyučovacích předmětů propojené, aby se žáci neučili izolované vědomosti bez znalosti a porozumění širším souvislostem. Propojení humanitních předmětů, jako je například občanská výchova, dějepis, nebo český jazyk je na nasnadě, už méně si však dovedeme představit propojení občanské výchovy s přírodovědnými předměty biologií, matematikou, fyzikou atd. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)