Vývoj autorské poetiky Jaromíra Nohavici od počátku jeho tvorby do současnosti
Evolution of Jaromír Nohavica Poetics throughout His Literacy Production
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/39851Identifikátory
SIS: 97226
Katalog UK: 990014997030106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Hník, Ondřej
Oponent práce
Hausenblas, Ondřej
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - francouzský jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra české literatury
Datum obhajoby
10. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
autorská poetika, písňový text, písničkář, typologie písničkářů, Jaromír Nohavica, populární literatura a kultura, literární hodnotaKlíčová slova (anglicky)
author's poetics, lyrics, songwriter, typlology of songwriters, Jaromír Nohavica, popular literature and culture, literary valueTématem mé diplomové práce je písničkář Jaromír Nohavica. Ve své práci se snažím zachytit vývoj básnické poetiky tohoto autora a mým cílem je dokázat, že revoluční rok 1989 byl rokem revolučním i pro tvorbu tohoto umělce. Čtenář je stručně seznámen s životem Jaromíra Nohavici, ale také s pojmy populární kultura a kýč. Jádro práce spočívá v interpretaci písňové poetiky Jaromíra Nohavici. Na konkrétních příkladech je ukázán Nohavicův příklon ke střednímu proudu populární literatury, a to v rovině tematické, v podobě prezentace vlastní produkce i ve způsobu jejího ztvárnění. Nohavica, ve srovnání s písničkáři své doby, publikum neztrácí, dokáže se přizpůsobit nově nastoleným podmínkám i nové době.
The main topic of this document is singer Jaromir Nohavica. I would like to describe the evolution of his poetics. The primary goal is to establish, that the year of revolution - 1989 is the critical impulse to his production. Reader is briefly introduced to Jaromir Nohavica's life, but also acquaint with concepts like popular culture and kitsch. Basically I focuse on Jaromir Nohavica's song poetics interpretation. The specific examples show that Nohavica shift towards the mainstream of popular literature, in thematic level, in level of production and presentation himself in the way of rendering Jaromir Nohavica, compared to songwriters of his time, does not lose the audience, he can beraised according to the new conditions and new age.
