dc.contributor.advisor | Dvořáková, Hana | |
dc.creator | Slípková, Alena | |
dc.date.accessioned | 2017-05-06T17:14:34Z | |
dc.date.available | 2017-05-06T17:14:34Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/39834 | |
dc.description.abstract | ROZDÍL MEZI CHLAPCI A DÍVKAMI V POHYBOVÝCH AKTIVITÁCH V PŘEDŠKOLNÍM VĚKU Anotace Tato diplomová práce se zabývá genderovou analýzou pohybových aktivit chlapců a dívek předškolního věku, navštěvující mateřské školy v Praze 4. Cílem je zmapovat, zda jsou pohybové aktivity chlapců a dívek v předškolním věku generově zatíženy. Pro sběr dat bylo použito dotazníkové šetření. Diplomová práce se v teoretické rovině zabývá problematikou gender, pohybem a motorikou se změřením na předškolní věk a systémem předškolního vzdělávání v České republice. V praktické části zjišťuje vztah předškolních dětí k pohybovým aktivitám a porovnává je podle pohlaví, zkoumá, zda jsou názory rodičů zatíženy genderovými stereotypy a ověřuje vliv rodiny na pohyb dětí. Klíčová slova: Gender, pohybové aktivity, předškolní dítě, chlapec, dívka, mateřská škola, pohyb, rodina, genderové stereotypy | cs_CZ |
dc.description.abstract | DIFFERENCES BETWEEN BOYS AND GIRLS IN PHYSICAL ACTIVITIES AT PRESCHOOL AGE Abstract This thesis deals with the gender analysis of physical activity of boys and girls at preschool age who are attending kindergarten in Prague 4. The aim is to explore whether the physical activity of boys and girls can be load by gender in preschool age. For collection of the data has been used a questionnaire survey. This thesis in the theoretical level deals with the issues of gender, movement and motor activity with focus to the preschool age and preschool education in the Czech Republic. In the practical part it looks into relationship of preschool children towards to physical activity and compares them by gender, it also examines whether the views of parents are loaded by gender stereotypes and verifies the family influence on the movement of children. Keywords: Gender, physical activity, preschool child, boy, girl, kindergarten, movement, family, gender stereotypes. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Gender | cs_CZ |
dc.subject | pohybové aktivity | cs_CZ |
dc.subject | předškolní věk | cs_CZ |
dc.subject | mateřská škola | cs_CZ |
dc.subject | rodina | cs_CZ |
dc.subject | Gender | en_US |
dc.subject | movement activities | en_US |
dc.subject | preschool age | en_US |
dc.subject | kindergarten | en_US |
dc.subject | family | en_US |
dc.title | Rozdíl mezi chlapci a dívkami v pohybových aktivitách v předškolním věku | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-05-23 | |
dc.description.department | Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 105239 | |
dc.title.translated | Differences between boys and girls in physical activities at preschool age | en_US |
dc.contributor.referee | Engelthalerová, Zdeňka | |
dc.identifier.aleph | 001468235 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | ROZDÍL MEZI CHLAPCI A DÍVKAMI V POHYBOVÝCH AKTIVITÁCH V PŘEDŠKOLNÍM VĚKU Anotace Tato diplomová práce se zabývá genderovou analýzou pohybových aktivit chlapců a dívek předškolního věku, navštěvující mateřské školy v Praze 4. Cílem je zmapovat, zda jsou pohybové aktivity chlapců a dívek v předškolním věku generově zatíženy. Pro sběr dat bylo použito dotazníkové šetření. Diplomová práce se v teoretické rovině zabývá problematikou gender, pohybem a motorikou se změřením na předškolní věk a systémem předškolního vzdělávání v České republice. V praktické části zjišťuje vztah předškolních dětí k pohybovým aktivitám a porovnává je podle pohlaví, zkoumá, zda jsou názory rodičů zatíženy genderovými stereotypy a ověřuje vliv rodiny na pohyb dětí. Klíčová slova: Gender, pohybové aktivity, předškolní dítě, chlapec, dívka, mateřská škola, pohyb, rodina, genderové stereotypy | cs_CZ |
uk.abstract.en | DIFFERENCES BETWEEN BOYS AND GIRLS IN PHYSICAL ACTIVITIES AT PRESCHOOL AGE Abstract This thesis deals with the gender analysis of physical activity of boys and girls at preschool age who are attending kindergarten in Prague 4. The aim is to explore whether the physical activity of boys and girls can be load by gender in preschool age. For collection of the data has been used a questionnaire survey. This thesis in the theoretical level deals with the issues of gender, movement and motor activity with focus to the preschool age and preschool education in the Czech Republic. In the practical part it looks into relationship of preschool children towards to physical activity and compares them by gender, it also examines whether the views of parents are loaded by gender stereotypes and verifies the family influence on the movement of children. Keywords: Gender, physical activity, preschool child, boy, girl, kindergarten, movement, family, gender stereotypes. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014682350106986 | |