dc.contributor.advisor | Tomková, Anna | |
dc.creator | Eisenreichová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2017-05-06T16:06:07Z | |
dc.date.available | 2017-05-06T16:06:07Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/39737 | |
dc.description.abstract | Předložená diplomová práce se zaměřuje na problematiku využívání programu RWCT a prvků z dramatické výchovy v hodinách českého jazyka a literatury v primární škole, především při práci s uměleckým textem. Teoretická část popisuje nové pojetí vzdělávání, klíčové kompetence, cíle v základním vzdělávání a důležitost čtenářské gramotnosti. Poskytuje informace o programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT) a dramatické výchově, o jejich cílech, obsahu a metodách a práci s uměleckým textem. Vymezuje jejich shodné i odlišné prvky. Praktická část zkoumá, jak lze s jedním textem pracovat odlišnými způsoby a sleduje, jak se proměňují jednotlivé cíle vyučovacích hodin za použití různých metod RWCT a dramatické výchovy. Poskytuje konkrétní náměty na vyučovací jednotky při práci s texty, jejich zpracování a zhodnocení z hlediska použitých metod a vyučovacích cílů. Klíčová slova: Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, klíčové kompetence, český jazyk a literatura, čtenářská gramotnost, RWCT, dramatická výchova, práce s textem | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis focuses on the issue of using the RWCT programme as well as components of Drama in Education in Czech language and literature classes in primary schools, especially when working with artistic texts. The theoretical part depicts the new concept of education, key competencies, goals in primary education and the importance of reading literacy. It presents information about the programmes of Reading and Writing for Critical Thinking (RWCT) and Drama in Education along with their goals, contents and methods and working with artistic texts. It also defines their identical and different components. The practical part examines how to work with one text in different ways and observes how individual goals in school classes change when using different methods of RWCT and Drama in Education. It provides specific suggestions for school classes when working with texts, their processing and evaluating with regard to the methods and education goals used. Key words: General education programme for primary education, key competencies, Czech language and literature, reading literacy, RWCT, Drama in Education, working with text | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | klíčové kompetence | cs_CZ |
dc.subject | Český jazyk a literatura | cs_CZ |
dc.subject | čtenářská gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | RWCT | cs_CZ |
dc.subject | Dramatická výchova | cs_CZ |
dc.subject | práce s textem | cs_CZ |
dc.subject | General education programme for primary education | en_US |
dc.subject | key competencies | en_US |
dc.subject | Czech language and literature | en_US |
dc.subject | reading literacy | en_US |
dc.subject | RWCT | en_US |
dc.subject | Drama in Education | en_US |
dc.subject | working with text | en_US |
dc.title | Program RWCT na 1.stupni základní školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-05 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 95952 | |
dc.title.translated | RWCT program at primary school | en_US |
dc.contributor.referee | Marušák, Radek | |
dc.identifier.aleph | 001796113 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Předložená diplomová práce se zaměřuje na problematiku využívání programu RWCT a prvků z dramatické výchovy v hodinách českého jazyka a literatury v primární škole, především při práci s uměleckým textem. Teoretická část popisuje nové pojetí vzdělávání, klíčové kompetence, cíle v základním vzdělávání a důležitost čtenářské gramotnosti. Poskytuje informace o programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT) a dramatické výchově, o jejich cílech, obsahu a metodách a práci s uměleckým textem. Vymezuje jejich shodné i odlišné prvky. Praktická část zkoumá, jak lze s jedním textem pracovat odlišnými způsoby a sleduje, jak se proměňují jednotlivé cíle vyučovacích hodin za použití různých metod RWCT a dramatické výchovy. Poskytuje konkrétní náměty na vyučovací jednotky při práci s texty, jejich zpracování a zhodnocení z hlediska použitých metod a vyučovacích cílů. Klíčová slova: Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, klíčové kompetence, český jazyk a literatura, čtenářská gramotnost, RWCT, dramatická výchova, práce s textem | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis focuses on the issue of using the RWCT programme as well as components of Drama in Education in Czech language and literature classes in primary schools, especially when working with artistic texts. The theoretical part depicts the new concept of education, key competencies, goals in primary education and the importance of reading literacy. It presents information about the programmes of Reading and Writing for Critical Thinking (RWCT) and Drama in Education along with their goals, contents and methods and working with artistic texts. It also defines their identical and different components. The practical part examines how to work with one text in different ways and observes how individual goals in school classes change when using different methods of RWCT and Drama in Education. It provides specific suggestions for school classes when working with texts, their processing and evaluating with regard to the methods and education goals used. Key words: General education programme for primary education, key competencies, Czech language and literature, reading literacy, RWCT, Drama in Education, working with text | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990017961130106986 | |