Rozvoj pohybových návyků a dovedností u dětí na pražských školách
Development of kinetic habits and skills within Prague schools children
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/39067Identifiers
Study Information System: 85244
CU Caralogue: 990013639620106986
Collections
- Kvalifikační práce [19359]
Author
Advisor
Referee
Přívratský, Vladimír
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Biology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Physical Education and Sport Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
30. 5. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
rozvoj, pohybové návyky, dovednosti, děti, pražské školyKeywords (English)
development, exercise habits, skills, children, prague schoolsCílem mé bakalářské práce bylo vytvořit motorické testy a podle různých kritérií vybrat jedince, kteří byli podrobeni těmto testům. Bakalářská práce se skládá z části teoretické a praktické. V teoretické části jsem shrnula problematiku pohybu a další navazující témata. V praktické části jsem využila metodu testování. Následně po provedení testů s vybranými jedinci jsem vyhodnotila výsledky, které jsem porovnala s odbornou literaturou (viz. Měkota). Mohla jsem tak vyhodnotit, zda se shodují či neshodují se správným motorickým vývojem dětí v jednotlivých motorických schopnostech (síla, rychlost, vytrvalost, obratnost, pohyblivost). Klíčová slova: motorické testy, pohyb, motorický vývoj, motorické schopnosti
The aim of my thesis was to create motor tests and to chose individuals, who did these tests, according to different criteria. My thesis consists of a theoretical part and practical part. In the theoretical part, I have summarised the issues of physical activity and other related topics. In the practical part I have used a testing method. After carrying out the tests with selected individuals I analysed the results. I compared them with specialized literature (see Měkota) and evaluated them, whether they correspond or not with the correct motor development of children in various motor skills ( strength, speed, endurance, dexterity and agility). Keywords: motor tests, exercise, motor development, motor skills