Využití zážitkové pedagogiky při systematické práci s žákovskou skupinou
Use of experiential pedagogic methods in systematic work with pupil's group
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/38812Identifiers
Study Information System: 80307
Collections
- Kvalifikační práce [18629]
Author
Advisor
Referee
Pavelková, Isabella
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Psychology and Special Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
3. 6. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Podpůrný stimulační program, zážitková pedagogika, sebepojetí, sebehodnocení, sociální dovednosti, specifické poruchy učeníKeywords (English)
Supportive stimulative program, experiential education, self-concept, self-evaluation, social ability, specific learning disabilitiesVyužití zážitkové pedagogiky při systematické práci s žákovskou skupinou Cílem práce bylo vytvořit a realizovat podpůrný stimulační program pro skupinu žáků se specifickými poruchami učení zaměřený na podporu pozitivního sebepojetí a sebehodnocení, které bývá vlivem školní neúspěšnosti snížené, dále na rozvoj sociálních dovedností žáků. Podpůrný stimulační program vychází z teoretických poznatků v oblasti zážitkové pedagogiky, sociální psychologie a psychologie osobnosti. Klíčová slova Podpůrný stimulační program, zážitková pedagogika, sebepojetí, sebehodnocení, sociální dovednosti, specifické poruchy učení.
Use of experiential pedagogic methods in systematic work with pupil's group The goal of this paper was to create and realize a supportive stimulative program for a group of elementary students with specific learning disabilities focused on support of positive self-concept and self-evaluation, which have been decreased in case of school unsuccessfulness and on development of student's social ability. The supportive and stimulating program comes from theoretical findings in the area of experiential education, social psychology and psychology of personality. Keywords Supportive stimulative program, experiential education, self-concept, self-evaluation, social ability, specific learning disabilities