Volnočasové aktivity žáků ve 3. až 5. ročníku základní školy a jejich vztah k alkoholu a tabáku
Leisure time activities of third and fifth year pupils and their attitude towards alcohol and tabacco
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/38752Identifikátory
SIS: 95456
Katalog UK: 990013668040106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Prokop, Jiří
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Vychovatelství
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
19. 5. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Volný čas, dítě školního věku, závislost, alkohol, kouření a tabákKlíčová slova (anglicky)
Leisure time, schoolchildren, addiction, alcohol, smoking, tabaccoBakalářská práce jejímž cílem bylo zmapování volnočasových aktivit žáků 3. až 5. třídy základní školy je rozdělena na část praktickou a teoretickou. V teoretické části jsem se zabývala charakteristikou a psychologií dětí tohoto věku a rizikovými situacemi spojenými s závislostí na alkoholu a kouření. Dále obsahuje vymezení pojmu volný čas a jeho trávení u dětí. A v poslední řadě jsem se zde zajímala o alkohol a kouření, včetně závislosti na nich. V praktické části jsem zpracovala výsledky mého zkoumání, kdy výzkumný vzorek činilo 120 dětí ze 3. až 5. třídy ve dvou základních školách v malém a větším městě.
The aim of the thesis is to explore leisure time activities of third and fifth year pupils. The paper consists of theoretical and empirical analysis. The theoretical part focuses on characteristics and psychological features of third and fifth year pupils as well as risky situations that might be connected with alcohol and tabacco additiction. Further, I aim to define key terms, particularly "leisure time" and the way school children spend it. Finally, I discuss alcohol and smoking issues, including possible additcions. The empirical part is based on research in which 120 elementary school respondents were involved. The research was conducted in two elementary schools, in a small town and a city environment.
