Vyučovací program PORTAGE
Portage Project
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/38474Identifiers
Study Information System: 98408
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Advisor
Referee
Květoňová, Lea
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
8. 6. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
program Portage, vývoj dítěte, diagnostika dítěte, vzdělávací programy, raná péčeKeywords (English)
Portage programme, child's development, pedagogical diagnostics, programme of education, early eduacationNÁZEV: Vyučovací program PORTAGE ABSTRAKT: Moje bakalářská práce se věnuje popisu programu Portage a jeho využití v praxi. Program Portage je koncipován z hlediska vývoje dítěte, proto se teoretická část opírá o poznatky ontogeneze dítěte. V textu jsou uvedeny i další programy, které mohou být použity pro stimulaci vývoje dítěte. Spolu s programy práce popisuje i možnosti rané péče a řešení dalšího vzdělávání ve školství. Opodstatnění použití programu vychází z pedagogické diagnostiky, proto i jí je věnována kapitola v práci. Výzkumná část se zabývá specifiky užití programu Portage v zařízení rané péče a ústavní výchově. K šetření byl použit dotazník s uzavřenými otázkami. Výsledky jsou prezentovány grafickým znázorněním u jednotlivých otázek. KLÍČOVÁ SLOVA: program Portage, vývoj dítěte, diagnostika dítěte, vzdělávací programy, raná péče
TITLE: The Portage Project SUMMARY: My bachelor work deals with a description of the Portage programme and its usage in daily routine . The programme has been made in terms of a child's development and that is why the theoretical part is based on knowledge which refers to child' s ontogenesis. Some other programmes , which can be used for stimulation of further children's development , are introduced in the text too .All together with some work programmes my work describes possibilities of an early care and solving of other education at schools. The programme is well founded in pedagogical diagnostics , so I described it in one chapter.The research part of my work turns to specification of usage of the Portage programme in early school institutions as well as detention centres. To investigate it I used a questionnaire.The individual questions are presented in a graphic way . KEYWORDS:Portage programme, child's development, pedagogical diagnostics, programme of education, early eduacation