Moderní gymnastické formy ve školní i mimoškolní tělesné výchově
Rhythmic Gymnastics in School and Extra-Curricular Physical Education
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3812Identifiers
Study Information System: 20725
CU Caralogue: 990005723280106986
Collections
- Kvalifikační práce [19359]
Author
Advisor
Referee
Hájková, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematics for Lower Secondary Schools - Teaching Degree for Lower Secondary Schools - Physical Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
23. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Cíl práce se podařilo splnit. Cílem mé práce bylo zmapovat možnosti výuky moderních gymnastických forem na zš/sš v Praze a okolí a zjistit, zda absolventi kurzu moderních gymnastických forem, který pořádala PedF UK, využívají získané teoretické a praktické znalosti v praxi. Dílčí cíle byly zjistit, kolikrát měsíčně a v jakých třídách se moderní gymnastické formy vyučují, zjistit preference moderních gymnastických forem učitelů v hodinách TV, zjistit úroveň výuky moderních gymnastických forem u vybraného vzorku učitelů na základě hospitací v hodinách TV se zaměřením na MGF a porovnat výuku MGF absolventů kurzu s učiteli TV jiných ZŠ/SŠ na základě vrácených dotazníků. Na základě vrácených dotazníků od učitelů ZŠ/SŠ i absolventů kurzu jsem zaznamenala možnosti výuky na ZŠ/SŠ v Praze a okolí. Vyhodnocením vrácených dotazníků od absolventů kurzu moderních gymnastických forem, který pořádala PedF UK, jsem zjistila, že 30 učitelů z 31 (což je 96,8 %) využívá z tohoto kurzu získaných teoretických a praktických znalostí v praxi. Vyhodnocením jednotlivých dotazníků od učitelů ZŠ/SŠ jsem zjistila, že moderní gymnastické formy se zařazují v hodinách TV, avšak nejsou automatickou součástí všech škol. Při zjišťování nejčastějších preferovaných druhů moderních gymnastických forem u učitelů ZŠ/SŠ jsem zaznamenala, že...
Cíl práce se podařilo splnit. Cílem mé práce bylo zmapovat možnosti výuky moderních gymnastických forem na zš/sš v Praze a okolí a zjistit, zda absolventi kurzu moderních gymnastických forem, který pořádala PedF UK, využívají získané teoretické a praktické znalosti v praxi. Dílčí cíle byly zjistit, kolikrát měsíčně a v jakých třídách se moderní gymnastické formy vyučují, zjistit preference moderních gymnastických forem učitelů v hodinách TV, zjistit úroveň výuky moderních gymnastických forem u vybraného vzorku učitelů na základě hospitací v hodinách TV se zaměřením na MGF a porovnat výuku MGF absolventů kurzu s učiteli TV jiných ZŠ/SŠ na základě vrácených dotazníků. Na základě vrácených dotazníků od učitelů ZŠ/SŠ i absolventů kurzu jsem zaznamenala možnosti výuky na ZŠ/SŠ v Praze a okolí. Vyhodnocením vrácených dotazníků od absolventů kurzu moderních gymnastických forem, který pořádala PedF UK, jsem zjistila, že 30 učitelů z 31 (což je 96,8 %) využívá z tohoto kurzu získaných teoretických a praktických znalostí v praxi. Vyhodnocením jednotlivých dotazníků od učitelů ZŠ/SŠ jsem zjistila, že moderní gymnastické formy se zařazují v hodinách TV, avšak nejsou automatickou součástí všech škol. Při zjišťování nejčastějších preferovaných druhů moderních gymnastických forem u učitelů ZŠ/SŠ jsem zaznamenala, že...