Zobrazit minimální záznam

The Cultivation of Language Utterances and Communication Instruction in School
dc.contributor.advisorChejnová, Pavla
dc.creatorHrubá, Hana
dc.date.accessioned2017-03-27T08:41:17Z
dc.date.available2017-03-27T08:41:17Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/3755
dc.description.abstractThis work contains three parts. The first part describes attitudes chosen by various authors towards the subject of communication training in three sets of textbooks for the second grade of basic schools, namely those by Vlastimil Styblík, Balkó and Zimová and Oldřich Uličný. The aim was to establish if there are differences in the attitudes of the individual authors and if so, what they are. The conclusion made is that in all basic principles the attitudes towards the communication training are the same, i.e. communication principle, integrity of texts with real life of pupils and main aim to increase ability of pupils to be able of a cultured and adequate speech. A significant difference is in a different level of the communication training within the subject of Czech language and literature. Although all three authors keep horizontal link between the individual parts of the subject - language, composition, literature, the level of integrity is different. VI. Styblík allocates a separate part to the communication training which includes chapters on individual composition forms. Authors Balkó and Zimová use a principle of integration in composition of their textbooks (i.e. integration of linguistic and composition texts). The composition texts are combined with the linguistic ones thus enabling to use...en_US
dc.description.abstractAutor: Hana Hrubá Název: Kultivovanost jazykového projevu a komunikační výuka ve škole Místo: Praha Rozsah: 86 str. Popis obsahu: Předkládaná práce popisuje zpracování tématu komunikační výuka ve třech řadách učebnic pro 2. stupeň základních škol vypracovaných různými autory. Sleduje shodné a rozdílné rysy v pojetí komunikační výuky u jednotlivých autorů. Zabývá se zpracováním tématu komunikační výuky v kurikulárních dokumentech a odborných časopisech. V praktické části obsahuje cvičení na rozvíjení schopnosti žáků vytvářet kultivované mluvené projevy. Klíčová slova: kultivovanost, komunikační výuka, učebnice, odborné časopisy, mluvený projev, cvičenícs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleKultivovanost jazykového projevu a komunikační výuka ve školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-16
dc.description.departmentKatedra českého jazykacs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId20815
dc.title.translatedThe Cultivation of Language Utterances and Communication Instruction in Schoolen_US
dc.contributor.refereeŠamalová, Markéta
dc.identifier.aleph000519010
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Russian Languageen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - ruský jazykcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra českého jazykacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - ruský jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Russian Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csAutor: Hana Hrubá Název: Kultivovanost jazykového projevu a komunikační výuka ve škole Místo: Praha Rozsah: 86 str. Popis obsahu: Předkládaná práce popisuje zpracování tématu komunikační výuka ve třech řadách učebnic pro 2. stupeň základních škol vypracovaných různými autory. Sleduje shodné a rozdílné rysy v pojetí komunikační výuky u jednotlivých autorů. Zabývá se zpracováním tématu komunikační výuky v kurikulárních dokumentech a odborných časopisech. V praktické části obsahuje cvičení na rozvíjení schopnosti žáků vytvářet kultivované mluvené projevy. Klíčová slova: kultivovanost, komunikační výuka, učebnice, odborné časopisy, mluvený projev, cvičenícs_CZ
uk.abstract.enThis work contains three parts. The first part describes attitudes chosen by various authors towards the subject of communication training in three sets of textbooks for the second grade of basic schools, namely those by Vlastimil Styblík, Balkó and Zimová and Oldřich Uličný. The aim was to establish if there are differences in the attitudes of the individual authors and if so, what they are. The conclusion made is that in all basic principles the attitudes towards the communication training are the same, i.e. communication principle, integrity of texts with real life of pupils and main aim to increase ability of pupils to be able of a cultured and adequate speech. A significant difference is in a different level of the communication training within the subject of Czech language and literature. Although all three authors keep horizontal link between the individual parts of the subject - language, composition, literature, the level of integrity is different. VI. Styblík allocates a separate part to the communication training which includes chapters on individual composition forms. Authors Balkó and Zimová use a principle of integration in composition of their textbooks (i.e. integration of linguistic and composition texts). The composition texts are combined with the linguistic ones thus enabling to use...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazykacs_CZ
dc.identifier.lisID990005190100106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV