Die Fehler der tschechischen Schüler in der Aussprache von deutschen Numeralien und die Aussprache der Numeralien in den Lehrbüchern der deutschen Sprache
Mistakes of Czech pupils in the pronunciation of German numerals and the pronunciation of numerals in the textbooks of German language
Chyby českých žáků ve výslovnosti německých číslovek a výslovnost číslovek v učebnicích německého jazyka
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35874Identifikátory
SIS: 80099
Katalog UK: 990013884190106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švermová, Dagmar
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra germanistiky
Datum obhajoby
30. 5. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Němčina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
analýza, cvičení, chyby, nahrávky, německé číslovky, učebnice, výslovnostKlíčová slova (anglicky)
analysis, exercises, mistakes, pronunciation, German numerals, textbooksAutor: Rudolf Salvetr Vedoucí práce: PhDr. Pavla Nečasová, Ph. D. Univerzita Karlova v Praze Název práce: Chyby českých žáků ve výslovnosti německých číslovek a výslovnost číslovek v učebnicích německého jazyka. Počet stran: 94 Název: Chyby českých žáků ve výslovnosti německých číslovek a výslovnost číslovek v učebnicích německého jazyka. Abstrakt: Cílem práce je odhalit chyby, kterých se čeští žáci dopouští při výslovnosti německých číslovek. Výzkum byl proveden metodou pozorování, jež byla provedena formou analýzy nahrávek. Díky výsledkům analýzy je možné identifikovat jevy a číslovky, které jsou pro české žáky mimořádně obtížné. Ve druhé části práce jsou na základě několika stanovených kritérií z fonetického hlediska analyzovány učebnice. Cílem analýzy učebnic je zvolit učebnice, které s výslovností pracují kvalitně. Na základě analýzy učebnic jsou navržena některá cvičení, která by se měla v učebnicích objevit a přispět tak ke zvýšení kvality výslovnosti německých číslovek českými žáky. Klíčová slova: analýza, cvičení, chyby, nahrávky, německé číslovky, učebnice, výslovnost
Author: Rudolf Salvetr Supervisor: PhDr. Pavla Nečasová, Ph. D. Charles University in Prague Title: Mistakes of Czech pupils in the pronunciation of German numerals and the pronunciation of numerals in the textbooks of German language. Number of pages: 94 Title: Mistakes of Czech pupils in the pronunciation of German numerals and the pronunciation of numerals in the textbooks of German language. Summary: The aim of the thesis is to reveal mistakes which Czech pupils make in the pronunciation of German numerals. For the research the the method of observation has been chosen which has been carried out through recording of the pronunciation. Afterwards the recordings were analysed. Due to the analysis we can identify difficult phenomena and numerals. In the second part of the thesis some textbooks have been analysed from the phonetic point of view. The aim of the analysis is to find textbooks which work with the pronunciation in a sophisticated way. Consequently, there are suggested some exercises which can help improve the quality of pronunciation of German numerals by Czech pupils. Key words: analysis, exercises, German numerals, mistakes, pronunciation, recordings, textbooks
