Rozvoj spolupráce rodiny a mateřské školy
Development of cooperation between family and nursery school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35679Identifikátory
SIS: 107618
Kolekce
- Kvalifikační práce [18635]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Krčmářová, Tereza
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
27. 5. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
rodina, mateřská škola, dítě předškolního věku, učitel, spolupráce rodiny a školy, inovativní programy, Začít spolu, Škola podporující zdravíKlíčová slova (anglicky)
family, nursery school, preschool age children, teachers, family and school collaboration, innovative programs, Step by Step, School Health PromotionDiplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi rodinou a mateřskou školou. Teoretická část se zaměřuje na rodinu a školu jako výchovně-vzdělávací instituce, jejich definici, historický vývoj a na něj navazující současné trendy ve spolupráci mezi nimi. Vymezuje dané formy spolupráce v Rámcovém vzdělávacím programu a hledá inspirativní prvky a strategie této spolupráce v inovativních pedagogických programech "Začít spolu" a "Škola podporující zdraví" Empirická část prezentuje výzkum, který se zaměřuje na rozvoj spolupráce mateřské školy a rodiny. Výzkum byl proveden na pražské mateřské škole Šestajovická. Informuje o procesu zkvalitnění spolupráce vycházející z inovativních pedagogických programů "Začít spolu" a "Škola podporující zdraví"
This thesis deals with the forms of cooperation between parents and nursery school. The theoretical part focuses on family and school as educational institutions, their definition, historical development and the related current trends in cooperation between them. It defines the forms of cooperation in the core curriculum and is looking for inspiring elements of this strategy and cooperation in innovative educational programs, "Step by Step" and "Health Promoting Schools" The empiric part presents the research that focuses on development cooperation nursery schools and families. The research was conducted at the Prague kindergarten Šestajovická. Inform the process of improving cooperation based on innovative teaching programs, "Step by Step" and "Health Promoting Schools"