Kooperativní učení
Cooperative learning
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35302Identifiers
Study Information System: 81174
Collections
- Kvalifikační práce [19349]
Author
Advisor
Referee
Mazáčová, Nataša
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 5. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
kooperativní učení, spolupráce, plánování, hodnocení, individuální odpovědnost, klíčové kompetence, skupinaKeywords (English)
cooperative learning, cooperation, projecting, evaluation, individual responsibility, key-competences, teamDiplomová práce se zabývá kooperativním učením. Jejím hlavním cílem je porozumět systému kooperativního učení a umění jeho aplikace v praxi. Práce obsahuje dvě části - praktickou a teoretickou. Teoretická část pojednává o teorii kooperativního učení a jeho uplatnění v českých školách. Praktická část ověřuje teoretická stanoviska a soustředí se na výzkumnou oblast "Vliv kooperace na procesy vyučování a výsledky učení žáků." prostřednictvím výzkumných metod dotazování, pozorování a experimentování.
Anotation The main topic of my graduation theses is cooperative learning. Understanding of cooperative learning's system and art of its application in practice is the main intention of my work. The graduation theses incudes two parts - theoretic part and practical part. The theoretic part deals with theory of cooperative learning and its use in the Bohemian schools. The practical part checks theoretic opinions and it focuses on research domain "The influence of cooperation on teaching's processes and results of learning." by means of the research methods of questioning, observation methods and experimenting.