Vztah pohybových dovedností na suchu a ve vodě v rámci tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ
Relation among movement abilities in and out of water within the physical education at primary school
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35137Identifiers
Study Information System: 100175
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Advisor
Referee
Kuhnová, Věra
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
25. 5. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
1. stupeň ZŠ, mladší školní věk, tělesná výchova, pohybové dovednosti, základní plavecké dovednostiKeywords (English)
Primary school, early school age, physical education, movement abilities, basic swimming abilitiesPráce se zabývá problematikou pohybových dovedností. Zkoumá vzájemný vztah a porovnává úroveň pohybových dovedností na suchu a ve vodě v rámci tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. Věnuje se otázce ovlivňování pohybových dovedností na suchu a ve vodě, zjišťuje, zda úroveň vybraných pohybových dovedností na suchu odpovídá úrovni pohybových dovedností s obdobnou strukturou pohybu ve vodě. Dále práce ověřuje, zda je u chlapců a dívek v období mladšího školního věku shodná úroveň pohybových dovedností.
My thesis deals with the issue of movement abilities. It examines a mutual relation and compares levels of movement abilities in and out of water within physical education at primary school. It addresses the question of influencing movement abilities in and out of water and determines whether the level of selected movement abilities out of water corresponds with the level of movement abilities of a similar character in the water. Furthermore, the thesis verifies whether boys and girls of early school age have the same level of movement abilities.