Formy hodnocení a jejich využitelnost při práci s chybou v hodinách ČJ
Forms of evaluation and their efficiency while working with mistake in Czech lessons
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35128Identifiers
Study Information System: 101928
CU Caralogue: 990013633600106986
Collections
- Kvalifikační práce [20514]
Author
Advisor
Referee
Šmejkalová, Martina
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
26. 5. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
formy hodnocení, typy hodnocení, koncepce vyučování, chyba, pojetí chyby, práce s chybou, motivace, český jazykKeywords (English)
evaluation forms, evaluation types, teaching conception, mistake, mistake concept, work with mistake, motivation, Czech languageDiplomová práce je zaměřena na analýzu využitelnosti různých forem hodnocení při práci s chybou žáků v hodinách českého jazyka. V teoretické části se hovoří o výhodách a nevýhodách různých forem hodnocení a o tom, jak různé formy hodnocení pojímají žákovu chybu a jak ji využívají k další práci. Praktická část je věnována analýze využitelnosti vlastních listů na hodnocení a sebehodnocení práce žáků při práci s chybou v hodinách českého jazyka. Tato analýza je opřena o výsledky, které přineslo testování listů v praxi. Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry jsou listy využitelné při práci s chybou jako nástrojem přirozeného způsobu učení.
The thesis is focused on the serviceability analysis of the various evaluation forms regarding the work with mistake of pupils during the Czech language classes. The theoretical part of the thesis deals with the advantages and disadvantages of the different evaluation forms. It also covers with the various ways of interest of the varied evaluation forms in the pupils mistake together with its serviceability for another work. The practical part of the thesis deals with the serviceability analysis of the self-made evaluation papers. These papers concern evaluation and self-evaluation work of pupils at the work with mistake during the Czech language classes. This analysis is based on the results acquired from the testing of the papers in practise. The goal of the research was to get know the extent of serviceability of the papers as the instrument of the natural way of learning at the work with mistake.
