Učitelovo pojetí učiva o rodině
Teacher' s approach to family related curriculum
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35115Identifikátory
SIS: 80575
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejlová, Helena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
16. 5. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
učitelovo pojetí výuky, společenské vědy, RVP ZV, ŠVP, kurikulum, učebnice, rodina, obsah vyučováníKlíčová slova (anglicky)
teacher's approach to education, social studies, FEP EE, school education programme, curriculum, textbooks, family, teaching contentDiplomová práce se zabývá pojetím učiva o rodině na 1. stupni základní školy. Teoretická část obsahuje analýzu problematiky současného pojetí rodiny z hlediska sociologie a psychologie, dále pak souhrn možných problémů souvisejících s učivem o rodině, několik doporučení, jak k učivu o rodině ve škole přistupovat a rozbor přístupu k tomuto učivu v RVP ZV, třech ŠVP a třech řadách učebnic Prvouky pro 1. stupeň českých základních škol. Empirická část ukazuje pojetí výuky o rodině tak, jak ho vnímají budoucí učitelé.
My diploma thesis focuses on the approach to family related curriculum at primary school. The theoretical part includes analysis of contemporary view of family in terms of psychology and sociology, summary of possible problems connected with the family related curriculum, some recommendations how to approach the family related curriculum and analysis of approach to this curriculum in FEP EE, three school education programmes and three sets of textbooks from primary education. The practical part examines the approach to family related curriculum from students' of teaching point of view.