Zobrazit minimální záznam

Komplexní analýza osobních e-mailů
dc.contributor.advisorPípalová, Renata
dc.creatorŠilhavá, Romana
dc.date.accessioned2021-05-20T12:45:31Z
dc.date.available2021-05-20T12:45:31Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/3431
dc.description.abstractCílem této studie je rozbor osobních, neformálních, výhradně Analyzuji tento rychle se rozvíjející žánr z mnoha hledisek. Soustředím se na grafický, morfologický, lexikální a pragmatický aspekt. Další, samostatná kapitola je věnována elipsám. Navíc připojuji analýzu vycházející z Biberovi koncepce dimenzí. Převážná většina lingvistických prvků je statisticky zhodnocena a následně interpretována. Mé výsledky vyjadřují úzké propojení mezi žánrem psaných emailů a hovorovým anglickým jazykem. Vyplývajícím závěrem je, že tyto e-maily jsou do značné míry ovlivněny současným trendem ekonomizace jazyka. Zároveň tento průzkum odhaluje, že to, co nezanedbatelně proniká do psaného média osobních e-mailů je mluvenost. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis study is aimed at the genre of personal, informal, exclusively British e-mails. I analyze this extremely progressive field multi-aspectually. The aspects I concentrate on are graphic, morphological, lexical and pragmatic. Additionally, a separate chapter is dedicated to ellipses. Furthermore, I include analysis based on Biber's conception of dimensions. Most of the linguistic features are statistically evaluated and subsequently interpreted. My results demonstrate the tendency of written e-mails to share many characteristics with the spoken English language. My data seem to suggest that this genre is hugely affected by the contemporary trend of economizing the language. Simultaneously, this research reveals that what permeates the written media of personal emails considerably is orality. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleMulti-Aspectual Analysis of Personal E-mailsen_US
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-02-05
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId149634
dc.title.translatedKomplexní analýza osobních e-mailůcs_CZ
dc.contributor.refereeHrobařová, Barbora
dc.identifier.aleph001847529
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - English Languageen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazykcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - English Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csCílem této studie je rozbor osobních, neformálních, výhradně Analyzuji tento rychle se rozvíjející žánr z mnoha hledisek. Soustředím se na grafický, morfologický, lexikální a pragmatický aspekt. Další, samostatná kapitola je věnována elipsám. Navíc připojuji analýzu vycházející z Biberovi koncepce dimenzí. Převážná většina lingvistických prvků je statisticky zhodnocena a následně interpretována. Mé výsledky vyjadřují úzké propojení mezi žánrem psaných emailů a hovorovým anglickým jazykem. Vyplývajícím závěrem je, že tyto e-maily jsou do značné míry ovlivněny současným trendem ekonomizace jazyka. Zároveň tento průzkum odhaluje, že to, co nezanedbatelně proniká do psaného média osobních e-mailů je mluvenost. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis study is aimed at the genre of personal, informal, exclusively British e-mails. I analyze this extremely progressive field multi-aspectually. The aspects I concentrate on are graphic, morphological, lexical and pragmatic. Additionally, a separate chapter is dedicated to ellipses. Furthermore, I include analysis based on Biber's conception of dimensions. Most of the linguistic features are statistically evaluated and subsequently interpreted. My results demonstrate the tendency of written e-mails to share many characteristics with the spoken English language. My data seem to suggest that this genre is hugely affected by the contemporary trend of economizing the language. Simultaneously, this research reveals that what permeates the written media of personal emails considerably is orality. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990018475290106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV