Historická recepce čtyř historických veseloher Karla Steklého (1969-1980)
Historical Reception of four historical comedies by Karel Steklý (1969-1980)
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/33459Identifikátory
SIS: 90443
Katalog UK: 990013793540106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Míšková, Alena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra dějin a didaktiky dějepisu
Datum obhajoby
8. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tato diplomová práce si dává za cíl osvětlit dobu vzniku čtyř historických veseloher režiséra Karla Steklého pomocí metody historické recepce. Metodologicky vychází ze studie Barbary Klingerové - Konečná a nekonečná historie filmu. Diplomová práce Historická recepce čtyř historických veseloher Karla Steklého se snaží nahlédnout dobu a způsob vzniku sledovaných filmů v co nejširším kontextu. Zabývá se proto historickou epochou, ve které Steklého veselohry vznikaly, rovněž se snaží popsat situaci ve FSB na konci 60. let a na začátku normalizace. Neodmyslitelnou součástí recepčních studií je životní a umělecký portrét hlavních protagonistů, v této diplomové práci se tudíž objeví portréty Karla Steklého a Jana Procházky. Největší prostor je však věnován samotným filmům, kdy je poměrně podrobně rozebírán způsob a okolnosti jejich realizace.
The principal object of this thesis is to elucidate the era of commencement of four historical comedies by director Karel Steklý through the method of historical reception. It methodologicaly stems from Barbara Klinger's essay Film History Terminable and Interminable: Recovering the Past in Reception Studies. The thesis Historical Reception of four historical comedies by Karel Steklý is trying to focus the era and the process of commencement in context as huge as reachable. It considers the historical era, when the Steklý's comedies originated, and it also describes the situation in Barrandov Film Studios at the end of 60's and at the beginning of normalization. The inherent part of receptional methods is the portrait of main artist's lifes and careers, portraits of Karel Steklý and Jan Procházka could be found in this thesis accordingly to this fact. Films on their own represent still the main area of the interest, the process and circumstances of their originating are being analysed in details.
