Zobrazit minimální záznam

Posibilities of working with William Shakespeares work in teaching literature at high school
dc.contributor.advisorHník, Ondřej
dc.creatorMrázová, Michaela
dc.date.accessioned2017-04-26T22:29:29Z
dc.date.available2017-04-26T22:29:29Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/32943
dc.description.abstract1 Diplomová práce se zabývá možnostmi práce s dílem Williama Shakespeara ve výuce literatury na střední škole. Její podstatou je ověření navržených aktivit v praxi a reflexe dosažených výsledků. Metody, které v této práci navrhuji, vychází z koncepce tvořivého vyučování a inspirují se tvořivými metodami. Výchozími díly pro navržené aktivity jsou komedie Kupec benátský a Othello, benátský mouřenín. Práce obsahuje shrnutí pojmu tvořivost, základních východisek koncepce tvořivého vyučování a jejích cílů. Zabývám se možnostmi a úskalími uplatnění této koncepce ve výuce literatury. Společným cílem aktivit je umožnit žákům přímý kontakt s literárním dílem a jeho interpretace přitažlivým a pochopitelným způsobem. Navržené aktivity zdůvodňuji dílčími cíli, které jimi chci naplnit, uvádím popis aktivit a návod k jejich provedení. V reflexích hodnotím jejich průběh, naplnění cílů, možnosti hodnocení a případné organizační problémy. Závěry práce jsou odvozeny z výsledků činností, pozorování a reflexí žáků. Přínos práce spatřuji v získání zkušeností a poznatků pro svou další praxi.cs_CZ
dc.description.abstract1 Graduation thesis conserns possibilites of working with William Shakesperes work in teaching literature at high school. Its essence is veryfiing proposed activities in praxis and reflexion of results achieved. Methods that I propose in this thesis results from creative teaching conception and are inspired by creative methods. Source publications for proposed activities are The Merchant of Venice and Othello, the Moore of Venice. In the thesis I summarize term of creativity, conception of creative teaching and its goals. I attend to possibilities and difficulties of application of this conception in teaching literature. Common goal of those activities is to get pupils in direct contact with literature and its interpretation by attractive and understandable way. I give reason for proposed activities by partial goals that I want to forfill with them, I introduce description and instructions for use. In reflections I evaluate the process, reaching goals, possibilities of evaluating and possible organization troubles. Conclusions of the thesis are derivated from results of activities, observation and pupils reflections. I see benefit of my work in gaining experience and findings for my further praxi 2en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecttvořivé vyučovánícs_CZ
dc.subjectdramacs_CZ
dc.subjectShakespearecs_CZ
dc.subjectinterpretacecs_CZ
dc.subjectcreative teachingen_US
dc.subjectdramaen_US
dc.subjectShakespeareen_US
dc.subjectinterpretationen_US
dc.titleMožnosti práce s dílem Williama Shakespeara v hodinách literatury na střední školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-01-13
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId97208
dc.title.translatedPosibilities of working with William Shakespeares work in teaching literature at high schoolen_US
dc.contributor.refereeHausenblas, Ondřej
dc.identifier.aleph001288433
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Historyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepiscs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepiscs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Historyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs1 Diplomová práce se zabývá možnostmi práce s dílem Williama Shakespeara ve výuce literatury na střední škole. Její podstatou je ověření navržených aktivit v praxi a reflexe dosažených výsledků. Metody, které v této práci navrhuji, vychází z koncepce tvořivého vyučování a inspirují se tvořivými metodami. Výchozími díly pro navržené aktivity jsou komedie Kupec benátský a Othello, benátský mouřenín. Práce obsahuje shrnutí pojmu tvořivost, základních východisek koncepce tvořivého vyučování a jejích cílů. Zabývám se možnostmi a úskalími uplatnění této koncepce ve výuce literatury. Společným cílem aktivit je umožnit žákům přímý kontakt s literárním dílem a jeho interpretace přitažlivým a pochopitelným způsobem. Navržené aktivity zdůvodňuji dílčími cíli, které jimi chci naplnit, uvádím popis aktivit a návod k jejich provedení. V reflexích hodnotím jejich průběh, naplnění cílů, možnosti hodnocení a případné organizační problémy. Závěry práce jsou odvozeny z výsledků činností, pozorování a reflexí žáků. Přínos práce spatřuji v získání zkušeností a poznatků pro svou další praxi.cs_CZ
uk.abstract.en1 Graduation thesis conserns possibilites of working with William Shakesperes work in teaching literature at high school. Its essence is veryfiing proposed activities in praxis and reflexion of results achieved. Methods that I propose in this thesis results from creative teaching conception and are inspired by creative methods. Source publications for proposed activities are The Merchant of Venice and Othello, the Moore of Venice. In the thesis I summarize term of creativity, conception of creative teaching and its goals. I attend to possibilities and difficulties of application of this conception in teaching literature. Common goal of those activities is to get pupils in direct contact with literature and its interpretation by attractive and understandable way. I give reason for proposed activities by partial goals that I want to forfill with them, I introduce description and instructions for use. In reflections I evaluate the process, reaching goals, possibilities of evaluating and possible organization troubles. Conclusions of the thesis are derivated from results of activities, observation and pupils reflections. I see benefit of my work in gaining experience and findings for my further praxi 2en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990012884330106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV