dc.contributor.advisor | Hník, Ondřej | |
dc.creator | Mrázová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2017-04-26T22:29:29Z | |
dc.date.available | 2017-04-26T22:29:29Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/32943 | |
dc.description.abstract | 1 Diplomová práce se zabývá možnostmi práce s dílem Williama Shakespeara ve výuce literatury na střední škole. Její podstatou je ověření navržených aktivit v praxi a reflexe dosažených výsledků. Metody, které v této práci navrhuji, vychází z koncepce tvořivého vyučování a inspirují se tvořivými metodami. Výchozími díly pro navržené aktivity jsou komedie Kupec benátský a Othello, benátský mouřenín. Práce obsahuje shrnutí pojmu tvořivost, základních východisek koncepce tvořivého vyučování a jejích cílů. Zabývám se možnostmi a úskalími uplatnění této koncepce ve výuce literatury. Společným cílem aktivit je umožnit žákům přímý kontakt s literárním dílem a jeho interpretace přitažlivým a pochopitelným způsobem. Navržené aktivity zdůvodňuji dílčími cíli, které jimi chci naplnit, uvádím popis aktivit a návod k jejich provedení. V reflexích hodnotím jejich průběh, naplnění cílů, možnosti hodnocení a případné organizační problémy. Závěry práce jsou odvozeny z výsledků činností, pozorování a reflexí žáků. Přínos práce spatřuji v získání zkušeností a poznatků pro svou další praxi. | cs_CZ |
dc.description.abstract | 1 Graduation thesis conserns possibilites of working with William Shakesperes work in teaching literature at high school. Its essence is veryfiing proposed activities in praxis and reflexion of results achieved. Methods that I propose in this thesis results from creative teaching conception and are inspired by creative methods. Source publications for proposed activities are The Merchant of Venice and Othello, the Moore of Venice. In the thesis I summarize term of creativity, conception of creative teaching and its goals. I attend to possibilities and difficulties of application of this conception in teaching literature. Common goal of those activities is to get pupils in direct contact with literature and its interpretation by attractive and understandable way. I give reason for proposed activities by partial goals that I want to forfill with them, I introduce description and instructions for use. In reflections I evaluate the process, reaching goals, possibilities of evaluating and possible organization troubles. Conclusions of the thesis are derivated from results of activities, observation and pupils reflections. I see benefit of my work in gaining experience and findings for my further praxi 2 | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | tvořivé vyučování | cs_CZ |
dc.subject | drama | cs_CZ |
dc.subject | Shakespeare | cs_CZ |
dc.subject | interpretace | cs_CZ |
dc.subject | creative teaching | en_US |
dc.subject | drama | en_US |
dc.subject | Shakespeare | en_US |
dc.subject | interpretation | en_US |
dc.title | Možnosti práce s dílem Williama Shakespeara v hodinách literatury na střední škole | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2011 | |
dcterms.dateAccepted | 2011-01-13 | |
dc.description.department | Katedra české literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 97208 | |
dc.title.translated | Posibilities of working with William Shakespeares work in teaching literature at high school | en_US |
dc.contributor.referee | Hausenblas, Ondřej | |
dc.identifier.aleph | 001288433 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - History | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepis | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra české literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepis | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - History | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | 1 Diplomová práce se zabývá možnostmi práce s dílem Williama Shakespeara ve výuce literatury na střední škole. Její podstatou je ověření navržených aktivit v praxi a reflexe dosažených výsledků. Metody, které v této práci navrhuji, vychází z koncepce tvořivého vyučování a inspirují se tvořivými metodami. Výchozími díly pro navržené aktivity jsou komedie Kupec benátský a Othello, benátský mouřenín. Práce obsahuje shrnutí pojmu tvořivost, základních východisek koncepce tvořivého vyučování a jejích cílů. Zabývám se možnostmi a úskalími uplatnění této koncepce ve výuce literatury. Společným cílem aktivit je umožnit žákům přímý kontakt s literárním dílem a jeho interpretace přitažlivým a pochopitelným způsobem. Navržené aktivity zdůvodňuji dílčími cíli, které jimi chci naplnit, uvádím popis aktivit a návod k jejich provedení. V reflexích hodnotím jejich průběh, naplnění cílů, možnosti hodnocení a případné organizační problémy. Závěry práce jsou odvozeny z výsledků činností, pozorování a reflexí žáků. Přínos práce spatřuji v získání zkušeností a poznatků pro svou další praxi. | cs_CZ |
uk.abstract.en | 1 Graduation thesis conserns possibilites of working with William Shakesperes work in teaching literature at high school. Its essence is veryfiing proposed activities in praxis and reflexion of results achieved. Methods that I propose in this thesis results from creative teaching conception and are inspired by creative methods. Source publications for proposed activities are The Merchant of Venice and Othello, the Moore of Venice. In the thesis I summarize term of creativity, conception of creative teaching and its goals. I attend to possibilities and difficulties of application of this conception in teaching literature. Common goal of those activities is to get pupils in direct contact with literature and its interpretation by attractive and understandable way. I give reason for proposed activities by partial goals that I want to forfill with them, I introduce description and instructions for use. In reflections I evaluate the process, reaching goals, possibilities of evaluating and possible organization troubles. Conclusions of the thesis are derivated from results of activities, observation and pupils reflections. I see benefit of my work in gaining experience and findings for my further praxi 2 | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012884330106986 | |