Projekty enviromentální výchovy v přípravné třídě
Projects of environmental education at a preliminary class
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32635Identifikátory
SIS: 96461
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Opravilová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
6. 1. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
přípravná třída, sociokulturně znevýhodňující prostředí, environmentální výchova ,projektKlíčová slova (anglicky)
preliminary class,socioculturally disadvantaging environment,environmental education,ProjectsDP Cílem diplomové práce " Projekty environmentální výchovy v přípravné třídě" je poukázat na efektivnější cesty vedoucí k lepšímu začlenění dětí ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí do vzdělávacího procesu prostřednictvím environmentálních výchovných projektů. V teoretické části, která vychází z odborné literatury, se tato diplomová práce věnuje problematice vzdělávání a výchovy žáků v přípravné třídě základní školy praktické, obecným pravidlům tvorby a realizace projektů. Praktická část obsahuje konkrétní zpracované projekty. Práce je zaměřena na analýzu významu konkrétních činností prováděných v rámci projektů pro úspěšné zapojení cílové skupiny do vzdělávacího procesu.
of THESIS The aim of the thesis "Projects of environmental education at a preliminary class" is to point to more effective ways leading to better integration of children coming of socioculturally disadvantaging environment to an education process by means of environmental education projects. The theoretical part of this thesis, issuing from the expert literature, deals with upbringing and education of pupils at the preliminary class of the special primary school, with general rules of creating/carrying out projects. The applied part includes the concrete elaborated projects. The observation is focused on analysis of importance of concrete activities accomplished within the projects for asuccessful participation of the target group in the education process.