dc.contributor.advisor | Blažková, Miloslava | |
dc.creator | Čurda, Vojtěch | |
dc.date.accessioned | 2017-04-26T19:40:04Z | |
dc.date.available | 2017-04-26T19:40:04Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/32231 | |
dc.description.abstract | V této práci se zabýváme etickým systémem francouzského filosofa 19. století Henriho Bergsona. V úvodu práce se zabýváme filosofickým kontextem 19. století a analyzujeme Bergsonovu filosofii v jeho pracích (Čas a svoboda, Duchovní energie) s přihlédnutím k etickým problémům, které zde řeší. Jádrem práce je rozbor jeho etické studie Dva zdroje morálky a náboženství. Tady se zabýváme způsobem, jímž řešil i náboženské a sociologické otázky. | cs_CZ |
dc.description.abstract | In this thesis, we analyze ethical system of 19th century French philosopher Henry Bergson. In a beginning of thesis, we research philosophic context of 19th century. We analyze Bergson's philosophy in his works (Time and Free Will, Thought and Motion) with emphasis on ethical problem, which is solved in this works. Main part of this thesis analyzes his ethic work The Two Sources of Morality and Religion. Here we also analyze his method for solving religious and sociologic questions. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Etika Henriho Bergsona | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-09-13 | |
dc.description.department | Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 90599 | |
dc.title.translated | Henri Bergson's ethics | en_US |
dc.contributor.referee | Hauser, Michael | |
dc.identifier.aleph | 001289012 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Social Scienses | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských věd | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských věd | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Social Scienses | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | V této práci se zabýváme etickým systémem francouzského filosofa 19. století Henriho Bergsona. V úvodu práce se zabýváme filosofickým kontextem 19. století a analyzujeme Bergsonovu filosofii v jeho pracích (Čas a svoboda, Duchovní energie) s přihlédnutím k etickým problémům, které zde řeší. Jádrem práce je rozbor jeho etické studie Dva zdroje morálky a náboženství. Tady se zabýváme způsobem, jímž řešil i náboženské a sociologické otázky. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In this thesis, we analyze ethical system of 19th century French philosopher Henry Bergson. In a beginning of thesis, we research philosophic context of 19th century. We analyze Bergson's philosophy in his works (Time and Free Will, Thought and Motion) with emphasis on ethical problem, which is solved in this works. Main part of this thesis analyzes his ethic work The Two Sources of Morality and Religion. Here we also analyze his method for solving religious and sociologic questions. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012890120106986 | |