Developing Social Competencies through Interaction in English Lessons
Rozvíjení sociálních kompetencí skrze interakci při výuce angličtiny
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/32165Identifikátory
SIS: 83062
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vít, Radek
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - francouzský jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
17. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
S nedávným zavedením Rámcového vzdelávacího programu do ceských škol je zároven venováno mnoho pozornosti novým konceptum: Prurezovým tématum a Klícovým kompetencím. Ty zahrnují mimo jiné i trénink osobnostních a sociálních dovedností, jenž má studentum pomoci rozvinout svou osobnost a naucit se spolupracovat s ostatními. Tato práce se zameruje na ctyri související oblasti Sociálních kompetencí, jmenovite poznávání lidí, budování pozitivních mezilidských vztahu, sociální komunikaci a spolupráci. Klade si za cíl poskytnout teoretické podklady, analyzovat možné zpusoby rozvíjení techto kompetencí pri hodinách anglického jazyka na druhém stupni základních škol a v odpovídajících rocnících víceletých gymnázií, a následne nabídnout modelové aktivity. Dotazníkové šetrení v praktické cásti zkoumá, jak vnímají Osobnostní a sociální kompetence v dosavadní výuce žáci, hledá jejich preference a srovnává jejich stanovisko s pohledem ucitelu.
With the recent introduction of the Framework Education Programme into schools in the Czech Republic, a great attention is now paid to new concepts: Cross-curricular Subjects and Key Competencies. These also include training in personal and social skills, which should help the students to develop their personalities and to learn to cooperate with others. This work focuses on four related areas of Social Competencies, namely becoming acquainted with people, building positive relationships, social communication and cooperation. It aims to provide theoretical background and analyze possible ways of developing these competencies within English lessons at the second stage of basic education or lower secondary education, and also to offer sample activities. The questionnaire survey in the practical part explores the pupils' perception of Personal and Social Competencies in their current instruction, searches for their preferences and compares their viewpoint with that of the teachers.