Využití zeleně v obci ve výuce přírodovědy na 1. stupni ZŠ
Usage of local green environment in teaching of science at primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/31782Identifikátory
SIS: 88460
Kolekce
- Kvalifikační práce [18052]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pavlasová, Lenka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
13. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce "Využití zeleně v obci ve výuce přírodovědy na 1. st. ZŠ" je zaměřena na místní krajinu a okolí. Zabývám se v ní otázkou praktického využití znalostí o regionu v učivu přírodovědy na 1. stupni ZŠ. V teoretické části se zabývám rozdělením zeleně a postavením předmětu přírodověda v primární škole. Součástí diplomové práce je také výzkumná část, ve které zjišťuji dostatečnost námětů pro poznávání dřevin a informovanost žáků o dřevinách. V praktické části jsem teoretické poznatky zařadila do výuky s využitím vycházek jako metody práce v přírodovědě. Tato pedagogická metoda rozvíjí vztah žáků k jejich obci a jejímu blízkému i vzdálenému okolí.
This paper titled: "Usage of local green environment in teaching nature science for 1st-4th grade at elementary schools" focuses on the local environment and its surroundings. It deals with the practical use of local regional knowledge when teaching nature science at elementary school (1st-4th grade). In the theoretical part, I look at green vegetation division and the role of nature science as a subject at elementary school. In the research part, I analyse whether there are enough ways for recognising timber species, and evaluate children's awareness of timber species. In the practical part, I highlight how I intergrate theoretical findings in teaching with practical applications in the classroom and expand on this further through the use of walks as work methods in nature science. This pedagogical approach develops students' relationship with their village and its close and distant surroundings.