Historie realizace osobnostní a sociální výchovy na konkrétní základní škole
Account of Implementation the Personal and Social Education on a select Basic School
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/30593Identifikátory
SIS: 83767
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mazáčová, Nataša
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
25. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Práce se zabývá průřezovým tématem osobnostní a sociální výchova, jejím zakotvením ve vzdělávacím systému České republiky a v praktické části její dlouhodobou realizací na zvolené základní škole. Výzkumná část popisuje historii výuky samostatného vyučovacího předmětu osobnostní a sociální výchova na této škole a dále dovednosti získané skrze aktivity a činnosti v hodinách osobnostní a sociální výchovy a jejich přesahem do osobního, praktického života žáků a absolventů školy. Dotazníkové šetření získává pohled žáků a absolventů zvolené školy na využitelnost nabytých dovedností v praktickém, osobním životě. Cílem je ověřit, že způsob realizace osobnostní a sociální výchovy na zvolené škole je z pohledu většiny žáků a absolventů školy přínosem pro jejich praktický život. KLÍČOVÁ SLOVA: Osobnostní a sociální výchova, klíčové kompetence, dovednosti, průřezová témata
TITLE: An Account of Implementation the Personal and Social Education on a Selected Basic School SUMMARY: The thesis covers the cross-curricular subject Personal and Social Education, and its confirmation in the educational system of the Czech Republic. In the practical part, it focuses on its long-term realisation at a selected elementary school. In the research section, attention is paid to the history of implementing Personal and Social Education at the selected school, and to the skills, which students have learned in the lessons; moreover, the research is focuses on the practical use of these skills in students' lives. The questionnaire survey concentrates on the students' point of view concerning the acquired skills and their practical serviceability. The aim is to verify the fact that from the students' point of view the implementation of Personal and Social Education at the selected school influences their practical lives. KEYWORDS: Personal and social education, skills, key competences, cross-curricular subjects