Úroveň základních pohybových schopností a dovedností předškolních dětí ve vztahu k podmínkám mateřské školy
Level of fundamental abilities and skills in preschool children in different kindergartens
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/28899Identifiers
Study Information System: 73394
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Referee
Hronzová, Marie
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Nursery Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
3. 6. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Stěžejním tématem této bakalářské práce jsou pohybové schopnosti a dovednosti předškolních dětí. Cílem práce bylo ověřit, zda prostředí mateřské školy má vliv na úroveň pohybových schopností a dovedností a zda je docházka do dalších zařízení zaměřených na pohyb může ovlivnit. Použity byly metody deskripce a analýza prostředí, dotazník a motorické testy pohybových schopností a dovedností.
The motoric skills and abilities of pre-school children are the key issues of this bachelor thesis. The main goal of this work was to find out, if the background of nursery school influences children's talents and prowess. And further, if the attandance to other free-time institutions can affect it. There were used descriptive method and inner environment analysis, questionaire and the motoric tests.