Podíl času stráveného ve vnitřních a venkovních prostorách mateřské školy
Outdoor and indoor time in pre-school education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/28063Identifikátory
SIS: 80205
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Valkounová, Tereza
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro mateřské školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
2. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Předložená bakalářská práce se věnuje problematice odcizování dětí přírodě. Čas strávený v mateřské škole se často odehrává hlavně v budově a pobyt venku se omezuje na krátké procházky. Pochopitelně za to může i dnešní zrychlená doba, kriminalita a zvýšené požadavky na bezpečnost dětí, hlavně ve městech. Práce je rozdělena na dvě hlavní části teoretickou a výzkumnou. Teoretická část seznamuje se základní literaturou, která je pro toto téma klíčová. Výzkumná část popisuje průběh, realizaci, popis vzorku a vyhodnocení kvalitativního rozhovoru mezi mnou a učitelkami mateřských škol. V průběhu realizace rozhovorů jsem připravila a následně zrealizovala program v dětském dopoledním klubu Šárynka, jehož součástí byla i realizace grafomotorických cvičení. Pro srovnání byla tato cvičení provedena i v běžné mateřské škole se stejně početnou a věkově podobnou skupinou dětí.
This bachelor thesis is focused on the problem of children being detached from nature. Time spent at kindergarten is mostly indoors and time spent outside is limited to short walks. Understandably this is due in part to today's fast-paced life, crime and a higher demand for childrens' safety; especially in cities. The thesis is divided into two main parts: theoretical and empirical. The theoretical part introduces literature that is pivotal for this subject. The empirical part talks about the process and execution of the project, details of the samples and the result of qualitative interviews between myself and kindergarten teachers. During the process of the interviews, I put together a program that I later actualized in an after-school club called "Sarynka". Graphomotor activities were part of this program as well. To achieve a proper comparison, these activities were done in a public kindergarten with the same number of kids who were of the same age.