Potenciál zooasistence v předškolní pedagogice
Zootherapy in pre-school education
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/27958Identifiers
Study Information System: 80200
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Masopustová, Renata
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Nursery Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
4. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Tato práce je zaměřená na téma vzájemného působení zvířete a dítěte předškolního věku v oblasti zooasistence. Zabývá se vlivem vybraných bezobratlých druhů živočichů (oblovka žravá a rezavá, rak mramorový, strašilka australská) na osobnost dítěte předškolního věku v předškolním (MŠ) a zdravotnickém zařízení. Metodou výzkumu je zúčastěné pozorování, pedagogický experiment, který je prováděn formou návštěvního programu. Práce dokazuje, jak nezbytný a důležitý je pro dítě předškolního věku kontakt se zvířaty, a to nejen s těmi vyššími druhy.
This thesis is focused on the topic of interaction between animal and child in the pre-school age in zootherapy department. It considers the influence of selected invertebrate species (Achatina fulica and immaculata, marble crayfish, australian phasmatodea) on the personality of the child in pre-school age together in the kindergarten and in medical devices. Method of research is interested observation, pedagogical experiment, which is implemented by visiting programme. The thesis shows how necessary and important for pre-school age children is contact with animals, not only with the higher species.