Elementarizace chromatografie zejména kapalinové
Elementization of Chromatography Especially in Liquids
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2655Collections
- Kvalifikační práce [14370]
Author
Advisor
Referee
Pospíšil, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Chemistry
Department
Information is unavailable
Date of defense
24. 1. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords
Keywords not foundTéma diplomové práce "Elementarizace chromatografie, zejména kapalinové." jsem volila zcela záměrně z toho důvodu, že chromatografické metody tímto způsobem dosud zpracovány nebyly. Mým cílem tedy je tuto pomyslnou mezeru, na poli didaktiky chemie, vyplnit a zprostředkovat tak učitelům postup pro efektivní výklad chromatografických metod. Elementarizace a modelování jako názorné zjednodušení složitých témat je totiž pro práci na školách, a to nejen základních, ale také středních, velmi vhodnou pomůckou, která umožňuje vysvětlit náročnější problematiku schůdnější a přístupnější cestou, což je také hlavní úmysl mé práce. Práce je členěná na dva hlavní celky - teoretickou a praktickou část. Úvod teoretické části je věnován pedagogickému pohledu na věc, tj. definici pojmů elementarizace, experimentování, modelování a vizualizace. Dále obsahuje teoretická část podrobné informace o chromatografii - od historického úvodu přes vysvětlení principu separace až po klasifikaci a popis chromatografických metod. Na závěr je pak uveden poměrně obsáhlý přehled chromatografických pokusů. Část praktická je zaměřena především na ověření získaných poznatků v praxi, tj. na základních a středních školách. Obsahuje rozbor vybraných pokusů a příklady modelování chromatografické separace včetně návrhu na konstrukci vlastního modelu...
Téma diplomové práce "Elementarizace chromatografie, zejména kapalinové." jsem volila zcela záměrně z toho důvodu, že chromatografické metody tímto způsobem dosud zpracovány nebyly. Mým cílem tedy je tuto pomyslnou mezeru, na poli didaktiky chemie, vyplnit a zprostředkovat tak učitelům postup pro efektivní výklad chromatografických metod. Elementarizace a modelování jako názorné zjednodušení složitých témat je totiž pro práci na školách, a to nejen základních, ale také středních, velmi vhodnou pomůckou, která umožňuje vysvětlit náročnější problematiku schůdnější a přístupnější cestou, což je také hlavní úmysl mé práce. Práce je členěná na dva hlavní celky - teoretickou a praktickou část. Úvod teoretické části je věnován pedagogickému pohledu na věc, tj. definici pojmů elementarizace, experimentování, modelování a vizualizace. Dále obsahuje teoretická část podrobné informace o chromatografii - od historického úvodu přes vysvětlení principu separace až po klasifikaci a popis chromatografických metod. Na závěr je pak uveden poměrně obsáhlý přehled chromatografických pokusů. Část praktická je zaměřena především na ověření získaných poznatků v praxi, tj. na základních a středních školách. Obsahuje rozbor vybraných pokusů a příklady modelování chromatografické separace včetně návrhu na konstrukci vlastního modelu...