Drawing on experience in teaching grammar gained in French primary and secondary schools
Využití zkušeností z výuky mluvnice získané ve francouzských základních a středních školách
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2654Collections
- Kvalifikační práce [14370]
Author
Advisor
Referee
Jančovičová, Ivana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - French
Department
Information is unavailable
Date of defense
26. 1. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords
Keywords not foundTěžištěm této diplomové práce je uvést aktivity obohacující autorčinu výuku dospělých, a to od úrovně začátečníků až po středně pokročilé. Práce pojednává o cílech procvičování gramatiky a uplatňování teorie v praxi. Nastiňuje kritéria nezbytná pro účelné využití gramatických cvičení a navrhuje jejich třídění. Získané teoretické podklady umožňují proniknout do problémů francouzských studentů, pozorovaných při výuce cizího jazyka v rámci diplomantčiny účasti na projektu Comenius ve Francii (2003/04). Rovněž jsou zohledněny předpokládané reakce českých studentů na dané gramatické jevy. Posléze jsou navržena cvičení, která řeší daný gramatický jev a jež jsou vhodná pro vlastní praxi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis attempts to design activities enriching the author's teaching practice when working with adult learners from elementary to intermediate level. It studies grammar practice in theory and defines its objective. It identifies the criteria contributing to successful grammar practice and offers a classification o f grammar practice activities. The background theory provides guidelines for assessing French learners' problems observed when participating in Comenius project in France. Czech learners' reactions to the given grammatical features are anticipated. Activities suitable for author's own teaching practice attempting to solve the problem are suggested. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)