Nestandardní úlohy v matematice
Non-standard problems in mathematics education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2644Identifikátory
SIS: 20579
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zapotilová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
16. 1. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Cílem mé diplomové práce je zmapovat oblast nestandardních úloh ve výuce matematiky. Teoretická část práce má vymezit význam tohoto termínu a zmínit práce a názory současných odborníků v oblasti didaktiky matematiky. Chci zde ukázat a vymezit nejdůležitější typy nestandardních úloh, se kterými jsem se setkal, pokusit se najít jejich zdroje a nalézt výhody i obtížnosti při jejich používání ve vyučování matematiky. Do teoretické části jsem zařadil i charakteristiku procesu jejich řešení a pojem motivace. Praktická část diplomové práce obsahuje analýzy dětských řešení vybraných nestandardních úloh a dotazníků, které byly dány k vyplnění učitelům k získání rámcového přehledu o využívání nestandardních úloh v praxi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
My diploma-work wants to deal with non-standard task in math area. Theoretical part of this work wants to define the meaning of this term and summarize works and statements of contemporary experts. It want to name and divide the most important types of non-standard tasks, try find sources of them and find advantiges and difficulties of using them in teaching of math. Description of task-solving process and motivation in general are also involved. Practical part of my diploma work consists of analyse of children's solution of selected non-standard tasks and questionaires, that were given to teachers, to get a brief look into a reality of using them in teaching of math. . Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)