Vliv krátkodobé paměti na úspěšnost žáků na speciální škole
Influence of short-term memory on achievement of pupils in special schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/25402Identifikátory
SIS: 87541
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirotková, Darina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství na speciálních školách
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
20. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
a klíčová slova diplomové práce Klíčová slova: paměť - krátkodobá paměť, motivace, učení pedagogika - speciální pedagogika hra - didaktická hra- matematika - geometrické pexeso - aritmetika v prostředí krokování - krokovací rovnice Anotace Cílem mé práce je zabývat se vlivem motivace na krátkodobou paměť a v důsledku toho na paměť dlouhodobou při výuce matematiky v 2. a 3. třídě v základní škole praktické a speciální. Budu se zabývat vlivem didaktických her na krátkodobou paměť a ovlivnění výkonu dětí mladšího školního věku. Při práci použiji didaktické hry a různá cvičení krátkodobé paměti zaměřené na matematickou oblast. Vliv na paměť dlouhodobou budu ověřovat s použitím připravených pracovních listů. Při vlastní práci zařadím dvě didaktická prostředí, první geometrické - pexeso, druhé aritmetické - prostředí krokování. Během provádění experimentů se pokusím o vytvoření specializovaných her a cvičení pro žáky 1. stupně základní školy praktické a speciální s metodikou. Hry a pracovní listy bude možné použít nejen na základní škole praktické a speciální, pro které budou připraveny, ale i na běžných základních školách.
a klíčová slova diplomové práce v anglickém jazyce Key words: Memory - short - term memory - learning Pedagogy - special pedagogy Game - didactic game - mathematic - geometrical pexeso - arithmetic environment of stepping Annotation My master thesis is focused on the analysis of influence of motivation on short-term memory and in consequence on long-term memory in education of mathematics in second and third class of practical and special elementary schools. I have considered the influence of didactic games on short term-memory and affecting minor school age children's output. During my work I have used didactic games and different short-term memory exercises, focused on mathematical area. I have verified the influence on long-term memory through prepared work sheets. During the experiment I have used two didactic settings, the first one geometric - pexeso, the second one arithmetic environment of stepping. During experiments I have developed specialised games and exercises for pupils of practical and special elementary schools and articulated its methods. Games and work sheets will be possible to use not only on practical and special elementary schools, which they are made for, but also on common elementary schools.