Zobrazit minimální záznam

Insidious city. Educational aid for teachers to help them in prevention of undesirable social phenomena
dc.contributor.advisorBajcura, Lubomír
dc.creatorPetriščová, Alena
dc.date.accessioned2017-04-19T22:31:39Z
dc.date.available2017-04-19T22:31:39Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/23800
dc.description.abstractV rigorózní práci"Záludné město"-Didaktická pomůcka pro pedagogy k prevenci sociálně nežádoucích" jsou shrnuty poznatky o prevenci rizikového chování u dospívajících.Na základě dlouhodobé praxe a šetření autorka vymyslela hru Záludné město a vypracovala metodickou příručku pro pedagogy, kteří chtějí s touto hrou pracovat ve svých třídách v rámci evaluace školního preventivního programu a vytipování rizikových jedinců ve třídě. Cílem této práce je vytvořit pomůcku do škol, které chtějí doplnit preventivní program realizovaný externími organizacemi, popřípadě samostatně realizovat minimální preventivní program. Celá práce je rozdělena do šesti kapitol. První kapitola popisuje rozdělení primární prevence a formy rizikového chování. Ve druhé kapitole autorka seznamuje na základě informací z odborné literatury a internetu s výzkumy a trendy v oblasti primární prevence získané v zahraničí a České republiky. Ve třetí a čtvrté kapitoly jsou uvedeny postupy při tvorbě preventivního programu a jakým způsobem se realizuje jeho evaluace. Pátá kapitola se zabývá přípravou vlastní empirické části a výsledky, které vyplynuly ze samotné hry při jejím testování ve dvou třídách dvou základních škol. Stěžejním obsahem práce je šestá kapitola. V šesté kapitola uvádí autorka ucelený metodický materiál práce s hrou Záludné...cs_CZ
dc.description.abstractDoctoral thesis "Insidious City - Educational aid for teachers to help them in prevention of undesirable social phenomena" sums up findings concerning prevention of adolescent risk behaviour. On the basis of long-term experience and research, the author has created a game called "Insidious City" and wrote a methodological guide for teachers who want to utilise the game in the classroom within evaluation of the prevention programme and identification of risk individuals in the class. The goal of this thesis is to create an aid for those schools which want to add complementary means to external providers' prevention programmes, or implement their own minimum-scope prevention programme. The thesis has six chapters. The first chapter describes the classification of primary prevention and forms of risk behaviour. In the second chapter, the author gives a summary of research and trends in the area of primary prevention, based on the literature and Internet information both in the Czech Republic and abroad. The third and fourth chapters go through the procedures of creating a prevention programme and implementing its evaluation. The fifth chapter deals with the preparation of the empirical part and results as implied by the testing of the game in two classes of two primary schools. The core of the thesis is...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleZáludné město. Didaktická pomůcka pro pedagogy k prevenci sociálně nežádoucích jevůcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-10
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId81644
dc.title.translatedInsidious city. Educational aid for teachers to help them in prevention of undesirable social phenomenaen_US
dc.contributor.refereeŠotolová, Eva
dc.identifier.aleph001847435
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csV rigorózní práci"Záludné město"-Didaktická pomůcka pro pedagogy k prevenci sociálně nežádoucích" jsou shrnuty poznatky o prevenci rizikového chování u dospívajících.Na základě dlouhodobé praxe a šetření autorka vymyslela hru Záludné město a vypracovala metodickou příručku pro pedagogy, kteří chtějí s touto hrou pracovat ve svých třídách v rámci evaluace školního preventivního programu a vytipování rizikových jedinců ve třídě. Cílem této práce je vytvořit pomůcku do škol, které chtějí doplnit preventivní program realizovaný externími organizacemi, popřípadě samostatně realizovat minimální preventivní program. Celá práce je rozdělena do šesti kapitol. První kapitola popisuje rozdělení primární prevence a formy rizikového chování. Ve druhé kapitole autorka seznamuje na základě informací z odborné literatury a internetu s výzkumy a trendy v oblasti primární prevence získané v zahraničí a České republiky. Ve třetí a čtvrté kapitoly jsou uvedeny postupy při tvorbě preventivního programu a jakým způsobem se realizuje jeho evaluace. Pátá kapitola se zabývá přípravou vlastní empirické části a výsledky, které vyplynuly ze samotné hry při jejím testování ve dvou třídách dvou základních škol. Stěžejním obsahem práce je šestá kapitola. V šesté kapitola uvádí autorka ucelený metodický materiál práce s hrou Záludné...cs_CZ
uk.abstract.enDoctoral thesis "Insidious City - Educational aid for teachers to help them in prevention of undesirable social phenomena" sums up findings concerning prevention of adolescent risk behaviour. On the basis of long-term experience and research, the author has created a game called "Insidious City" and wrote a methodological guide for teachers who want to utilise the game in the classroom within evaluation of the prevention programme and identification of risk individuals in the class. The goal of this thesis is to create an aid for those schools which want to add complementary means to external providers' prevention programmes, or implement their own minimum-scope prevention programme. The thesis has six chapters. The first chapter describes the classification of primary prevention and forms of risk behaviour. In the second chapter, the author gives a summary of research and trends in the area of primary prevention, based on the literature and Internet information both in the Czech Republic and abroad. The third and fourth chapters go through the procedures of creating a prevention programme and implementing its evaluation. The fifth chapter deals with the preparation of the empirical part and results as implied by the testing of the game in two classes of two primary schools. The core of the thesis is...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990018474350106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV