Využití didaktických pomůcek ve výuce dějepisu-vizuální pomůcky
The use of visual aids in history lessons
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22831Identifikátory
SIS: 76416
Katalog UK: 990011823870106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mikeska, Tomáš
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - německý jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra dějin a didaktiky dějepisu
Datum obhajoby
22. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Cílem této práce je zjistit, zda a za jakých podmínek má používání učebních pomůcek vliv na efektivitu výuky dějepisu. Dějepis jako vyučovací předmět má charakter převážně slovního vyučování a podle mého názoru správné používaní různého druhu vyučovacích pomůcek, především vizuálních pomůcek, přispěje efektivněji k dosažení cílů ve vyučování a zároveň k intenzivnějšímu osvojení příslušných klíčových kompetencí u žáků. Nejsem v žádném případě příznivcem inovace za každou cenu, každá vizuální pomůcka musí být začleněna do vyučování smysluplně, a proto má práce zahrnuje teoretickou i praktickou část. Chci v této práci nabídnout takové možnosti, které povedou k efektivnímu využití různého druhu pomůcek a ke zkvalitnění výuky dějepisu a to na 2. stupni základní školy (resp. i na nižším gymnáziu) a na vyšším stupni gymnázia.
Cílem této práce je zjistit, zda a za jakých podmínek má používání ucebních pomucek vliv na efektivitu výuky dejepisu. Dejepis jako vyucovací predmet má charakter prevážne slovního vyucování a podle mého názoru správné používaní ruzného druhu vyucovacích pomucek, predevším vizuálních pomucek, prispeje efektivneji k dosažení cílu ve vyucování a zároven k intenzivnejšímu osvojení príslušných klícových kompetencí u žáku. Nejsem v žádném prípade príznivcem inovace za každou cenu, každá vizuální pomucka musí být zaclenena do vyucování smysluplne, a proto má práce zahrnuje teoretickou i praktickou cást. Chci v této práci nabídnout takové možnosti, které povedou k efektivnímu využití ruzného druhu pomucek a ke zkvalitnení výuky dejepisu a to na 2. stupni základní školy (resp. i na nižším gymnáziu) a na vyšším stupni gymnázia.
