Ekochemické hry
The Ecochemistry Games
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22799Identifikátory
SIS: 65921
Kolekce
- Kvalifikační práce [18678]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pumpr, Václav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - chemie
Katedra / ústav / klinika
Katedra chemie a didaktiky chemie
Datum obhajoby
3. 6. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití hry při výuce ekochemie na základní škole. V práci je popsána metoda hry obecně, následuje její začlenění do systému kurikulárních dokumentů a konkrétní návrh realizace některých ekochemických témat prostřednictvím hry. V experimentální části práce je předložen zpracovaný souhrn, přehled edukačních her s ekochemickou tematikou. Ten může sloužit jako inspirace pro vyučující při volbě aktivit do hodin nejen chemie. Efektivita hry byla zjištěna a ověřena provedeným šetřením, jehož výsledky potvrdily hypotézu, že prostřednictvím her lze dosáhnout lepších a trvalejších výsledků v oblasti výuky ekochemie.
Diploma work deals with the opportunities of using the games at teaching of ecochemistry at the primary school. The method of game is described generally in the work including the system of curriculum documents. The compiled summary of the education games with the ecochemistry themes is introduced in the experimental part of the work. Effectiveness the games has been verified by practised investigation and its results ratified hypothesis that by means of games we can achieve more affictive and longer results with ecochemistry teaching. This summary can be used by teachers as the inspiration for not only chemistry lessons activities. Key words: environmental education, teaching of chemistry and ecochemistry, didactic games, curriculum documents, cross-sectional themes, key competency