dc.contributor.advisor | Dvořáková, Michaela | |
dc.creator | Budský, Pavel | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T17:43:21Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T17:43:21Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/22789 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývala sledováním dětských představ (prekonceptů) pojmu "zlato" a výzkum směřoval nejprve k zjištění popisných kategorií dětského chápání tohoto pojmu. Poté jsme se pokusili posunout úroveň těchto popisných kategorií formou vlastivědné vycházky do Muzea těžby zlata v Jílovém u Prahy. Následné testování pak naznačilo nárůst v těchto kategoriích - především výrazně v kognitivní dimenzi a do značné míry také v zastrukturování. Jednalo se výzkum explorativní - jeho účelem bylo prozkoumat a popsat popisné kategorie dětského chápání pojmu "zlato" a jejich změny. V tomto smyslu byl vybrán vzorek probandů jen o velikosti jedné školní třídy. Aby měl výzkum i řádné kvantitativní vypovídací hodnoty (včetně stanovení a potvrzování hypotéz), pak by bylo nutné zvolit mnohem větší statistický soubor a provést statistickou analýzu. Cílem této práce bylo prozkoumat, jakým způsobem změní vlastivědná vycházka dětské chápání vybraného geologického pojmu. (viz úvod) Výzkum provedený na jedné třídě naznačil, že i nedlouhá vlastivědná vycházka posouvá dětská pojetí žádoucím směrem. Rozsáhlejší výzkum na větším statistickém souboru by jistě ukázal více. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Deutsche Kurzfassung: Diese Diplomarbeit widmet sich der Kinderauffassung (den Präkonzepten) der gewissen naturwissenschaftlichen Phänomene - vor allem mit der Konzentration auf die geologischen Begriffe. In der theoretischen Einleitung werden die Arbeiten von 1. Piget und L.S. Vygotsky erwähnt, die in den Lehrbüchern des Lehrfaches "Mensch und seine Welt" der Elementarschule präsent sind. Die konkrete Forschung zielt dann auf einen ausgewählten Begriff: "das Gold". Zuerst wird mittels der Batterie der Teste das Niveau des Verständnisses dieses Begriffes bei den Schülern der vierten Klasse der Elementarschule in den Beschreibungskategorien der kognitiven Dimension, der affektiven Dimension und der Strukturalisierung festgestellt. Dann folgte eine thematische Exkursion ins Museum der GoldfOrderung in Jilove u Prahy, damit es möglich wird, im zweiten Test zu entdecken, wie sich die Beschreibungskategorien der Kinderauffassung des Begriffes des Goldes geändert haben. 86 | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Vlastivědná procházka v okolí Prahy zaměřená na učivo geologie | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-01-11 | |
dc.description.department | Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 81479 | |
dc.title.translated | Homeland Studies Educational Walk in the Surroundings of Prague Focused on Geology | en_US |
dc.contributor.referee | Stará, Jana | |
dc.identifier.aleph | 001219027 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zabývala sledováním dětských představ (prekonceptů) pojmu "zlato" a výzkum směřoval nejprve k zjištění popisných kategorií dětského chápání tohoto pojmu. Poté jsme se pokusili posunout úroveň těchto popisných kategorií formou vlastivědné vycházky do Muzea těžby zlata v Jílovém u Prahy. Následné testování pak naznačilo nárůst v těchto kategoriích - především výrazně v kognitivní dimenzi a do značné míry také v zastrukturování. Jednalo se výzkum explorativní - jeho účelem bylo prozkoumat a popsat popisné kategorie dětského chápání pojmu "zlato" a jejich změny. V tomto smyslu byl vybrán vzorek probandů jen o velikosti jedné školní třídy. Aby měl výzkum i řádné kvantitativní vypovídací hodnoty (včetně stanovení a potvrzování hypotéz), pak by bylo nutné zvolit mnohem větší statistický soubor a provést statistickou analýzu. Cílem této práce bylo prozkoumat, jakým způsobem změní vlastivědná vycházka dětské chápání vybraného geologického pojmu. (viz úvod) Výzkum provedený na jedné třídě naznačil, že i nedlouhá vlastivědná vycházka posouvá dětská pojetí žádoucím směrem. Rozsáhlejší výzkum na větším statistickém souboru by jistě ukázal více. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Deutsche Kurzfassung: Diese Diplomarbeit widmet sich der Kinderauffassung (den Präkonzepten) der gewissen naturwissenschaftlichen Phänomene - vor allem mit der Konzentration auf die geologischen Begriffe. In der theoretischen Einleitung werden die Arbeiten von 1. Piget und L.S. Vygotsky erwähnt, die in den Lehrbüchern des Lehrfaches "Mensch und seine Welt" der Elementarschule präsent sind. Die konkrete Forschung zielt dann auf einen ausgewählten Begriff: "das Gold". Zuerst wird mittels der Batterie der Teste das Niveau des Verständnisses dieses Begriffes bei den Schülern der vierten Klasse der Elementarschule in den Beschreibungskategorien der kognitiven Dimension, der affektiven Dimension und der Strukturalisierung festgestellt. Dann folgte eine thematische Exkursion ins Museum der GoldfOrderung in Jilove u Prahy, damit es möglich wird, im zweiten Test zu entdecken, wie sich die Beschreibungskategorien der Kinderauffassung des Begriffes des Goldes geändert haben. 86 | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012190270106986 | |