Zobrazit minimální záznam

Homeland Studies Educational Walk in the Surroundings of Prague Focused on Geology
dc.contributor.advisorDvořáková, Michaela
dc.creatorBudský, Pavel
dc.date.accessioned2017-04-19T17:43:21Z
dc.date.available2017-04-19T17:43:21Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22789
dc.description.abstractTato práce se zabývala sledováním dětských představ (prekonceptů) pojmu "zlato" a výzkum směřoval nejprve k zjištění popisných kategorií dětského chápání tohoto pojmu. Poté jsme se pokusili posunout úroveň těchto popisných kategorií formou vlastivědné vycházky do Muzea těžby zlata v Jílovém u Prahy. Následné testování pak naznačilo nárůst v těchto kategoriích - především výrazně v kognitivní dimenzi a do značné míry také v zastrukturování. Jednalo se výzkum explorativní - jeho účelem bylo prozkoumat a popsat popisné kategorie dětského chápání pojmu "zlato" a jejich změny. V tomto smyslu byl vybrán vzorek probandů jen o velikosti jedné školní třídy. Aby měl výzkum i řádné kvantitativní vypovídací hodnoty (včetně stanovení a potvrzování hypotéz), pak by bylo nutné zvolit mnohem větší statistický soubor a provést statistickou analýzu. Cílem této práce bylo prozkoumat, jakým způsobem změní vlastivědná vycházka dětské chápání vybraného geologického pojmu. (viz úvod) Výzkum provedený na jedné třídě naznačil, že i nedlouhá vlastivědná vycházka posouvá dětská pojetí žádoucím směrem. Rozsáhlejší výzkum na větším statistickém souboru by jistě ukázal více.cs_CZ
dc.description.abstractDeutsche Kurzfassung: Diese Diplomarbeit widmet sich der Kinderauffassung (den Präkonzepten) der gewissen naturwissenschaftlichen Phänomene - vor allem mit der Konzentration auf die geologischen Begriffe. In der theoretischen Einleitung werden die Arbeiten von 1. Piget und L.S. Vygotsky erwähnt, die in den Lehrbüchern des Lehrfaches "Mensch und seine Welt" der Elementarschule präsent sind. Die konkrete Forschung zielt dann auf einen ausgewählten Begriff: "das Gold". Zuerst wird mittels der Batterie der Teste das Niveau des Verständnisses dieses Begriffes bei den Schülern der vierten Klasse der Elementarschule in den Beschreibungskategorien der kognitiven Dimension, der affektiven Dimension und der Strukturalisierung festgestellt. Dann folgte eine thematische Exkursion ins Museum der GoldfOrderung in Jilove u Prahy, damit es möglich wird, im zweiten Test zu entdecken, wie sich die Beschreibungskategorien der Kinderauffassung des Begriffes des Goldes geändert haben. 86en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVlastivědná procházka v okolí Prahy zaměřená na učivo geologiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-11
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId81479
dc.title.translatedHomeland Studies Educational Walk in the Surroundings of Prague Focused on Geologyen_US
dc.contributor.refereeStará, Jana
dc.identifier.aleph001219027
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývala sledováním dětských představ (prekonceptů) pojmu "zlato" a výzkum směřoval nejprve k zjištění popisných kategorií dětského chápání tohoto pojmu. Poté jsme se pokusili posunout úroveň těchto popisných kategorií formou vlastivědné vycházky do Muzea těžby zlata v Jílovém u Prahy. Následné testování pak naznačilo nárůst v těchto kategoriích - především výrazně v kognitivní dimenzi a do značné míry také v zastrukturování. Jednalo se výzkum explorativní - jeho účelem bylo prozkoumat a popsat popisné kategorie dětského chápání pojmu "zlato" a jejich změny. V tomto smyslu byl vybrán vzorek probandů jen o velikosti jedné školní třídy. Aby měl výzkum i řádné kvantitativní vypovídací hodnoty (včetně stanovení a potvrzování hypotéz), pak by bylo nutné zvolit mnohem větší statistický soubor a provést statistickou analýzu. Cílem této práce bylo prozkoumat, jakým způsobem změní vlastivědná vycházka dětské chápání vybraného geologického pojmu. (viz úvod) Výzkum provedený na jedné třídě naznačil, že i nedlouhá vlastivědná vycházka posouvá dětská pojetí žádoucím směrem. Rozsáhlejší výzkum na větším statistickém souboru by jistě ukázal více.cs_CZ
uk.abstract.enDeutsche Kurzfassung: Diese Diplomarbeit widmet sich der Kinderauffassung (den Präkonzepten) der gewissen naturwissenschaftlichen Phänomene - vor allem mit der Konzentration auf die geologischen Begriffe. In der theoretischen Einleitung werden die Arbeiten von 1. Piget und L.S. Vygotsky erwähnt, die in den Lehrbüchern des Lehrfaches "Mensch und seine Welt" der Elementarschule präsent sind. Die konkrete Forschung zielt dann auf einen ausgewählten Begriff: "das Gold". Zuerst wird mittels der Batterie der Teste das Niveau des Verständnisses dieses Begriffes bei den Schülern der vierten Klasse der Elementarschule in den Beschreibungskategorien der kognitiven Dimension, der affektiven Dimension und der Strukturalisierung festgestellt. Dann folgte eine thematische Exkursion ins Museum der GoldfOrderung in Jilove u Prahy, damit es möglich wird, im zweiten Test zu entdecken, wie sich die Beschreibungskategorien der Kinderauffassung des Begriffes des Goldes geändert haben. 86en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.identifier.lisID990012190270106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV