Show simple item record

Formation of the climate in the first class of the primary school
dc.contributor.advisorLinková, Marie
dc.creatorFialová, Veronika
dc.date.accessioned2017-04-19T17:29:31Z
dc.date.available2017-04-19T17:29:31Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22748
dc.description.abstractPráce je zaměřena na utváření klimatu a sociálních vztahů v první třídě základní školy. Teoretická část, která je podložena aktuální a inspirativní literaturou, zaměřenou k tomuto tématu, obsahuje charakteristiku předškolního dítěte a dítěte mladšího školního věku, jeho zapojení do sociální skupiny a přijetí sociálních rolí. Teoretická část se dále zabývá atmosférou ve škole a školní třídě, vzájemnými vztahy mezi spolužáky, ale také žáky a učitelem. Praktická část je přímo zaměřena na konkrétní první třídu základní školy; zkoumá utváření vztahů mezi žáky a atmosféru ve třídě. Na základě projektivní techniky mapuje utváření pozic jednotlivých žáků ve třídě.cs_CZ
dc.description.abstractThis work is focused on building of social climate and the social relationships in the first class of primary school. The theoretical part, which is supported by contemporary and inspiring literature focused on this topic. It contains the characteristic of the pre-school pupils and the primary pupils, their integration into the social groups and adoption of the social roles. The theoretical part moreover deals with the atmosphere in the school and in the classroom, the relationships between the classmates and the pupils and their teachers. The practical part is focused on the concrete first class of the Primary school; investigate the formation of the relationships between the pupils and the atmosphere in the classroom. On the base of projective technique charted the formation of the position of the individual pupils in the classroom.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleUtváření klimatu v první třídě základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-18
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId83857
dc.title.translatedFormation of the climate in the first class of the primary schoolen_US
dc.contributor.refereeHolemá, Irena
dc.identifier.aleph001485801
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce je zaměřena na utváření klimatu a sociálních vztahů v první třídě základní školy. Teoretická část, která je podložena aktuální a inspirativní literaturou, zaměřenou k tomuto tématu, obsahuje charakteristiku předškolního dítěte a dítěte mladšího školního věku, jeho zapojení do sociální skupiny a přijetí sociálních rolí. Teoretická část se dále zabývá atmosférou ve škole a školní třídě, vzájemnými vztahy mezi spolužáky, ale také žáky a učitelem. Praktická část je přímo zaměřena na konkrétní první třídu základní školy; zkoumá utváření vztahů mezi žáky a atmosféru ve třídě. Na základě projektivní techniky mapuje utváření pozic jednotlivých žáků ve třídě.cs_CZ
uk.abstract.enThis work is focused on building of social climate and the social relationships in the first class of primary school. The theoretical part, which is supported by contemporary and inspiring literature focused on this topic. It contains the characteristic of the pre-school pupils and the primary pupils, their integration into the social groups and adoption of the social roles. The theoretical part moreover deals with the atmosphere in the school and in the classroom, the relationships between the classmates and the pupils and their teachers. The practical part is focused on the concrete first class of the Primary school; investigate the formation of the relationships between the pupils and the atmosphere in the classroom. On the base of projective technique charted the formation of the position of the individual pupils in the classroom.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV