Zobrazit minimální záznam

Communication between teachers and pupils in elementary school in gender perspective
dc.contributor.advisorSmetáčková, Irena
dc.creatorSvobodová, Tereza
dc.date.accessioned2017-04-19T16:59:09Z
dc.date.available2017-04-19T16:59:09Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22640
dc.description.abstractVe své práci se zaměřuji na pedagogickou komunikaci a případně genderové stereotypy, které se zde mohou odrážet. Tato diplomová práce se skládá ze dvou částí, z teoretické a empirické. V teoretické části lze rozlišit dva oddíly. V prvním oddíle vymezuji základní pojmy a uvádím základní teoretická východiska genderových teorií. V druhém oddíle se pak podrobněji zaměřuji na instituci školy a způsoby, jak se zde mohou genderové stereotypy promítat. Empirická část představuje popis a vyhodnocení výzkumu, který jsem prováděla na prvním stupni základní školy. Tento výzkum probíhal ve čtvrté třídě, kde jsem pozorovala případnou míru genderového zatížení pedagogické komunikace u tří učitelek. Jednalo se o kvalitativní výzkum, v rámci kterého jsem používala jednoduché kvantitativní metody. Empirickou část tak lze rozdělit na kvalitativní a kvazi-kvantitativní. Kvazikvantitativní díl obsahuje analýzu a interpretaci dat ze záznamového archu. Záznamový arch jsem vytvářela sama, na základě předběžného pozorování, ale také jsem se inspirovala genderové orientovanou odbornou literaturou. Záznamový arch tedy zohledňuje specifika konkrétního zkoumané vzorku. Druhou část tvoří kvalitativní výzkum, který probíhal dvěma způsoby. Zaprvé v obecnější rovině skrze analýzu a interpretaci všech záznamů z hodin a poznámek ze...cs_CZ
dc.description.abstractVe své práci se zaměřuji na pedagogickou komunikaci a případně genderové stereotypy, které se zde mohou odrážet. Tato diplomová práce se skládá ze dvou částí, z teoretické a empirické. V teoretické části lze rozlišit dva oddíly. V prvním oddíle vymezuji základní pojmy a uvádím základní teoretická východiska genderových teorií. V druhém oddíle se pak podrobněji zaměřuji na instituci školy a způsoby, jak se zde mohou genderové stereotypy promítat. Empirická část představuje popis a vyhodnocení výzkumu, který jsem prováděla na prvním stupni základní školy. Tento výzkum probíhal ve čtvrté třídě, kde jsem pozorovala případnou míru genderového zatížení pedagogické komunikace u tří učitelek. Jednalo se o kvalitativní výzkum, v rámci kterého jsem používala jednoduché kvantitativní metody. Empirickou část tak lze rozdělit na kvalitativní a kvazi-kvantitativní. Kvazikvantitativní díl obsahuje analýzu a interpretaci dat ze záznamového archu. Záznamový arch jsem vytvářela sama, na základě předběžného pozorování, ale také jsem se inspirovala genderové orientovanou odbornou literaturou. Záznamový arch tedy zohledňuje specifika konkrétního zkoumané vzorku. Druhou část tvoří kvalitativní výzkum, který probíhal dvěma způsoby. Zaprvé v obecnější rovině skrze analýzu a interpretaci všech záznamů z hodin a poznámek ze...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleGenderové zatížení pedagogické komunikace mezi učitelkami a dětmi na prvním stupni základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-02
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId73996
dc.title.translatedCommunication between teachers and pupils in elementary school in gender perspectiveen_US
dc.contributor.refereeLevínská, Markéta
dc.identifier.aleph001182487
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe své práci se zaměřuji na pedagogickou komunikaci a případně genderové stereotypy, které se zde mohou odrážet. Tato diplomová práce se skládá ze dvou částí, z teoretické a empirické. V teoretické části lze rozlišit dva oddíly. V prvním oddíle vymezuji základní pojmy a uvádím základní teoretická východiska genderových teorií. V druhém oddíle se pak podrobněji zaměřuji na instituci školy a způsoby, jak se zde mohou genderové stereotypy promítat. Empirická část představuje popis a vyhodnocení výzkumu, který jsem prováděla na prvním stupni základní školy. Tento výzkum probíhal ve čtvrté třídě, kde jsem pozorovala případnou míru genderového zatížení pedagogické komunikace u tří učitelek. Jednalo se o kvalitativní výzkum, v rámci kterého jsem používala jednoduché kvantitativní metody. Empirickou část tak lze rozdělit na kvalitativní a kvazi-kvantitativní. Kvazikvantitativní díl obsahuje analýzu a interpretaci dat ze záznamového archu. Záznamový arch jsem vytvářela sama, na základě předběžného pozorování, ale také jsem se inspirovala genderové orientovanou odbornou literaturou. Záznamový arch tedy zohledňuje specifika konkrétního zkoumané vzorku. Druhou část tvoří kvalitativní výzkum, který probíhal dvěma způsoby. Zaprvé v obecnější rovině skrze analýzu a interpretaci všech záznamů z hodin a poznámek ze...cs_CZ
uk.abstract.enVe své práci se zaměřuji na pedagogickou komunikaci a případně genderové stereotypy, které se zde mohou odrážet. Tato diplomová práce se skládá ze dvou částí, z teoretické a empirické. V teoretické části lze rozlišit dva oddíly. V prvním oddíle vymezuji základní pojmy a uvádím základní teoretická východiska genderových teorií. V druhém oddíle se pak podrobněji zaměřuji na instituci školy a způsoby, jak se zde mohou genderové stereotypy promítat. Empirická část představuje popis a vyhodnocení výzkumu, který jsem prováděla na prvním stupni základní školy. Tento výzkum probíhal ve čtvrté třídě, kde jsem pozorovala případnou míru genderového zatížení pedagogické komunikace u tří učitelek. Jednalo se o kvalitativní výzkum, v rámci kterého jsem používala jednoduché kvantitativní metody. Empirickou část tak lze rozdělit na kvalitativní a kvazi-kvantitativní. Kvazikvantitativní díl obsahuje analýzu a interpretaci dat ze záznamového archu. Záznamový arch jsem vytvářela sama, na základě předběžného pozorování, ale také jsem se inspirovala genderové orientovanou odbornou literaturou. Záznamový arch tedy zohledňuje specifika konkrétního zkoumané vzorku. Druhou část tvoří kvalitativní výzkum, který probíhal dvěma způsoby. Zaprvé v obecnější rovině skrze analýzu a interpretaci všech záznamů z hodin a poznámek ze...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990011824870106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV