Využití metod a technik dramatické výchovy při výuce českého jazyka ve 3. ročníku ZŠ
Application of Dramatic Education Methods and Technigues in Teaching the Czech Language in the 3.Grade of Elemetary School
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22588Identifiers
Study Information System: 74483
CU Caralogue: 990011367590106986
Collections
- Kvalifikační práce [19976]
Author
Advisor
Referee
Marušák, Radek
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce si klade za cíl popsat možné formy aktivní výuky českého jazyka na prvním stupni základní školy a to především pomocí metod a technik dramatické výchovy. Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí, části teoretické a části praktické. Každá z těchto částí obsahuje čtyři kapitoly. Více pozornosti je tu však věnováno části praktické, ve které je zachycena doba jednoho měsíce, během kterého byly aplikovány výše zmíněné přístupy vyučování českého jazyka na ZŠ. Klíčová slova: dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy, RWCT (Čtením a psaním ke kritickému myšlení), výuka českého jazyka, aktivní výuka, výuka na prvním stupni ZŠ v praxi
The aim of the diploma thesis is to describe the possible forms of active teaching of the Czech language on the first level of elementary school, particularly with the aide of dramatic education methods and techniques. The diploma thesis is divided into two main sections, the theoretical section and practical section. Each of these sections contains four chapters. However, substantial attention is paid to the practical section, which depicts a period of one month during which the aforementioned approaches to teaching the Czech language were applied at the ES. Keywords: dramatic education, methods and techniques of dramatic education, RWCT (Reading and Writing for Critical Thinking), Czech language teaching, active teaching, teaching 1st level ES in practice