Působení romského asistenta pedagoga na I. stupni ZŠ
Activity gipsy educator assist on the first grade of Elementary school.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22564Identifikátory
SIS: 70682
Katalog UK: 990011363620106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tomková, Anna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
15. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Tato práce se zabývá působením romského asistenta pedagoga na I. stupni ZŠ . Hlavním úkolem bylo zmapovat náplň práce romského asistenta pedagoga, jaké přínosy vidí v této funkci učitelé a žáci. Diplomová práce se skládá z teoretické a výzkumné části. sepsání teoretické části bylo využito literárních zdrojů. Ve výzkumné části je popsána realizace výzkumu. Zde byla využita metoda pozorování, metoda s použitím dotazníků, metoda individuálního brainstormingu a skupinového rozhovoru s dětmi, metoda rozhovoru s učiteli a asistenty. Výzkum byl prováděn ve třídě, ve které romský asistent pedagoga působí. Pro možné srovnání byl výzkum realizován ještě ve třídě, ve které romský asistent nepůsobí, přestože jsou v ní romští žáci.
This work is dealing with activity gipsy educator assist on the first grade of Elementary school.The main work was chart content work of gipsy educator assist, which benefits can pupils and teachers see in this function. Dissertation is composed of theoretic and research part. For writing the theoretic part was made use of literary resources. In the research part is describe realization of research. Here was used method of observation, method with use lists of questions, method individual brainstorming and associated interview with children, method interview with teachers and with assists. Research was provided just in class in which gipsy educator assist appeal.For eventual compare was the research realize in class in which gipsy assist educator does not work although gipsy pupils are there too.
