Subkultury a odraz jejich oděvních trendů ve vyšších ročnících ZŠ
Subcultures and the reflection of their dressing trends in eight and ninth graders
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22526Identifiers
Study Information System: 74843
CU Caralogue: 990011825020106986
Collections
- Kvalifikační práce [19359]
Author
Advisor
Referee
Smetáčková, Irena
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Psychology and Special Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
1. 6. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
V této deváté třídě se objevilo pět různých forem oblékání: "normálně", "dívčí styl", ,je mi to jedno", "stylově" a "dandy". Polovina deváťáků, jak chlapci, tak dívky, se oblékají "normálně". Oděvní styl "normálně" představuje jakýsi oděvní standard v této třídě, zároveň také dominantní kulturu. Dále jsou zde dvě dívky, oblékající se v "dívčím stylu", které si uvědomují svoji ženskost a promítají ji do vlastního odívání. Dva chlapci nemají žádný zájem být in (srov. s Levínskou, 2002). Většinou poslouchají mix všech stylů, pop/disko, popřípadě rock. Tyto tři oděvní formy jsou hodnoceny spolužáky různě, nikdo z nich však nepatří mezi ty nejlépe a velmi dobře oblékané (s výjimkou Báry, která však patří mezi ty nejoblíbenější ve třídě).
The subject matter of this diploma thesis is subculturals in eighth and ninth class of primary school and their attire general drifts. It undertakes also evaluate influence of subculturals on a group dynamism. Basis are my visits of one's class of primary school in second half of eighth class plus first half of ninth class. In this class I spent mostly 4 o'clock weekly. For my research I chose a city in the northern part of the Czech republic with approximately 25 thousands inhabitants. My selected school is situated in the nearly of a city centre and i is attended 400 students.