Předmět spontánního zájmu v přírodě u dětí předškolního věku
Subject of spontaneous interest of preschool children in the nature
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22471Identifikátory
SIS: 79460
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Opravilová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
19. 1. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova předškolní věk, sociální prostředí, rodina, osobnostně-sociální rozvoj dítěte, experimentace a manipulace s předmětem, předmět spontánního zájmu, přírodní pedagogika, lesní školky, předmět zkoumání ze živé a neživé přírody Anotace Na knižním trhu existuje spousta publikací pojednávajících o tom, co všechno lze s dětmi tvořit, jak si s nimi hrát, jak na děti působit. V popředí zájmu je stimulace. Nesmíme ovšem zapomínat na osobní a spontánní zájem dítěte. I dítě má "právo na odpočinek, volný čas, hry a oddechové činnosti, které odpovídají jeho věku" (Úmluva o právech dítěte z roku 1991, bod 31). Diplomová práce spočívá v přímém nezúčastněném pozorování dětí předškolního věku v exteriéru, v přírodě. Podstatou tohoto pozorování je zjistit, zda a čeho si děti v přírodě všimnou, co si z ní vyberou a jak s tím naloží.
Key words preschool age, social environment, family, personally-social development of children, experimentation and manipulation with objects, object of spontaneous interest, nature pedagogy, forest schools, investigation of animated and insentient nature Annotation In current time there exist a lot of publications on book market, which describes, what is possible to do with children, how to play the games with them, how to influence on them. The main interest now is stimulation, but we must not forget the personal- subjective and spontaneous interest of child. Also chid has "right for relaxation, free time, games and relaxing activities, which matches its age" (Children Rights Convention from year 1991, sect. 31). A graduation theses consists in direct and noncommitted observation of preschool children in exterier, in the nature. The essential goal of the observation is to discover, if and what children notice in the nature, what do they choose and what they do with choosen object.