Význam dialogu učitel a žák, možnosti jeho počítačového posílení
The significance of teacher-student dialogue, the possibilities of its computer reinforcement
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22470Identifikátory
SIS: 82064
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ohlídková, Blanka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
18. 1. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tato diplomová práce pojednává o možnostech posílení komunikace u žáků s narušenou komunikační schopností z důvodu symptomatické poruchy řeči. V teoretické části jsou vymezeny pojmy, týkající se této problematiky. Praktická část je zaměřena na posílení komunikace u vzorku pěti žáků Základní školy speciální v Lanškrouně, kteří spadají do kategorie symptomatických poruch řeči. K posílení komunikace u těchto žáků jsou použity alternativní a augmentativní systémy komunikace, speciální software a periferní části počítače.
This thesis deals with possibilities of encouragement and intensification of communication of pupils with disturbed communication ability due to their endeictic speech malfunction. The theoretical part consists of the terms connected with this issue and their defining.The practical part focuses on communication encouragement of five pupils with endeictic speech malfunction chosen from "Basic school for pupils with special needs" in Lanškroun. There are alternative and augmentative systems of communication, special software and peripheral parts of a computer used to support communication with these pupils.