Prostorová paměť u 4 letých dětí
Spatial memory in four year old children
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22458Collections
- Kvalifikační práce [14297]
Author
Advisor
Referee
Dvořák, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
22. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords
Keywords not foundDiplomová práce se zabývá prostorovou pamětí u čtyřletých dětí. Výše uvedené schopnosti jsou společně s reakcemi dětí sledovány diagnostickými aktivitami a scénáři, které vycházejí z experimentů Prof. Brousseaua a PhDr. Kaslové. K interpretaci dat je využito současných poznatků o této problematice. V práci jsou kromě závěrů prezentovány i hypotézy, je naznačena využitelnost dílčích výsledků v praxi a piílohou je kompletní soubor videozáznamů z realizovaného experimentu.Jejím cílem je zachytit pomocí experimentu soubor paměťových schopností čtyiletých dětí, a to na základě reprodukce trojrozměrné kompozice stavěné ze šesti kostek o hraně 3,5cm.
This Diploma Thesis deals with spatial memory in four year old children. Its aim is to capture a set of memory abilities of four year old children with the use of an experiment, which is based on the reproduction of a three-dimensional structure that is built from six blocks with dimentions of 3,5cm. The abilities that are mentioned above are, together with the reactions of the children, monitored by diagnostic activities and scenarios, that are based on experiments carried out by Prof. Brousseau and PhDr. Kaslová. The interpretation of data is used to present the findings of this issue. In addition to the findings presented in the hypothesis, it is indicated the usefulness of partial results in practice are indicated and the Annex contains a complete set of videos made during the experiment.