Informovanost pedagogické veřejnosti o náhradní rodinné péči v ČR
Awareness of pedagogical publitic about alternative family care in the Czech republic
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22310Identifiers
Study Information System: 74810
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Opravilová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
22. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku náhradní rodinné péče v České republice, a to jak z historického hlediska, tak z hlediska legislativního. Seznamuje s jednotlivými typy náhradní péče a jejich specifiky, ať jde o péči v náhradních rodinách, či v ústavních zařízeních. Vždy především se zaměřením na děti předškolního věku. Jejím hlavním úkolem je zmapování úrovně informovanosti pedagogických pracovníků v předškolních zařízeních v uvedené problematice. Nedílnou součástí je také pohled sociálních pracovníků z ústavních zařízení, případně náhradních rodičů na spolupráci s mateřskými školami.
Thesis focuses on the issues of alternative family care in the Czech Republic, both from a historical perspective and in terms of the legislative. Acquainted with the various types of alternative care and their specific features, whether the care in alternative families, or in institutional settings. Always mainly focusing on preschool age children. Its main task is to monitor the level of awareness of teaching staff in preschool institutions in that issue. An integral part is the view of social workers from the constitutional establishment or replacement of parents to cooperate with the kindergartens.