Zobrazit minimální záznam

Depiction of problematic childhood in a tale-prore of the 1990's (A report on thematic and innovative literature for children)
dc.contributor.advisorBrožová, Věra
dc.creatorKopecká, Lenka
dc.date.accessioned2017-04-19T15:17:18Z
dc.date.available2017-04-19T15:17:18Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22308
dc.description.abstractDiplomová práce zpracovává zobrazení problematiky outsiderství, handicapu a rodinných těžkostí v próze s dětským hrdinou. Zaměřuje se na díla předních autorů literatury pro děti a mládež napsaná v 90.letech 20.století. Úvodní kapitola se věnuje zachycení teorie přirozených lidských potřeb sestavenou Abrahamem Maslowem. Ta je spolu s další odbornou literaturou často odrazovým můstkem autorů literatury pro děti a mládež, neboť pomáhá pochopit dětské i obecně lidské jednání, a díky tomu jej reálněji přiblížit. Následující kapitoly jsou věnovány komparaci knih, v nichž se hlavní hrdina či jeho blízké okolí potýkají s řadou nepříznivých okolností. Sledovány byly způsoby, jimiž jsou dané problematiky čtenářům předkládány - jednotlivé kompoziční postupy, užité druhy vypravěče či charakteristik, jazykové prostředky apod.cs_CZ
dc.description.abstractThe Graduation theses reviews imaging of being an outsider, handicap and family difficulties in prose with child character. It focuses on the front writer's pieces of children's literature written in 1990s. Introductory chapter applies to the Abraham Maslow's Hierarchy of Needs. Together with other specialized literature this theory presents a basis for authors of the children's literature. It allows them to understand children (and human generally) behavior which helps them to describe it in a more realistic way. The following chapters are devoted to the comparison of books where the main character and his companions face many adverse circumstances. Attention was paid to methods which had been used to present the topics to the reades - particular compositional methods, used means of narrator, language instruments etc.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleZobrazení problémového dětství v příběhové próze devadesátých let 20.století (Příspěvek k tematické inovaci literatury pro děti)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-24
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId86772
dc.title.translatedDepiction of problematic childhood in a tale-prore of the 1990's (A report on thematic and innovative literature for children)en_US
dc.contributor.refereePechová, Drahoslava
dc.identifier.aleph001378280
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - hudební výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Musicen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - hudební výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Musicen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce zpracovává zobrazení problematiky outsiderství, handicapu a rodinných těžkostí v próze s dětským hrdinou. Zaměřuje se na díla předních autorů literatury pro děti a mládež napsaná v 90.letech 20.století. Úvodní kapitola se věnuje zachycení teorie přirozených lidských potřeb sestavenou Abrahamem Maslowem. Ta je spolu s další odbornou literaturou často odrazovým můstkem autorů literatury pro děti a mládež, neboť pomáhá pochopit dětské i obecně lidské jednání, a díky tomu jej reálněji přiblížit. Následující kapitoly jsou věnovány komparaci knih, v nichž se hlavní hrdina či jeho blízké okolí potýkají s řadou nepříznivých okolností. Sledovány byly způsoby, jimiž jsou dané problematiky čtenářům předkládány - jednotlivé kompoziční postupy, užité druhy vypravěče či charakteristik, jazykové prostředky apod.cs_CZ
uk.abstract.enThe Graduation theses reviews imaging of being an outsider, handicap and family difficulties in prose with child character. It focuses on the front writer's pieces of children's literature written in 1990s. Introductory chapter applies to the Abraham Maslow's Hierarchy of Needs. Together with other specialized literature this theory presents a basis for authors of the children's literature. It allows them to understand children (and human generally) behavior which helps them to describe it in a more realistic way. The following chapters are devoted to the comparison of books where the main character and his companions face many adverse circumstances. Attention was paid to methods which had been used to present the topics to the reades - particular compositional methods, used means of narrator, language instruments etc.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990013782800106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV