Show simple item record

Development of endurance capacity of the applicants for the physical education study program at the College of Education at the Charles University
dc.contributor.advisorKašpar, Ladislav
dc.creatorPlesarová, Veronika
dc.date.accessioned2017-04-19T14:50:47Z
dc.date.available2017-04-19T14:50:47Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22224
dc.description.abstractTématem mé diplomové práce je vývoj vytrvalostních schopností uchazečů o studium tělesné výchovy na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v letech 1991 - 2009. V práci jsem se zaměřila na hodnocení jejich výkonnosti v bězích na 800 a 1500 metrů. Hodnotila a srovnávala jsem výkony v průběhu sledovaných let a v jednotlivých aprobacích a rozdílnost výkonnosti žen a mužů. V hodnocení jsem se též zabývala počtem uchazečů a uchazeček v jednotlivých letech a studijních kombinacích. Pomocí výzkumných statistických metod jsem zjistila, že vytrvalostní schopnosti uchazečů o studium TV na Pedf UK v průběhu zkoumaných let klesají, čímž se potvrdila hypotéza číslo 1 (Předpokládám, že výkonnost u mladších ročníků uchazečů o studium TV na Pedf UK bude v letech 1991 - 2009 klesat). Tato skutečnost je patrna u žen i mužů a můžeme jí vidět na grafech číslo 21 a 22. Na začátku devadesátých let se výkonnost pohybuje na nejvyšší úrovni, u žen již mírně klesá, u mužů ještě mírně stoupá. V dalších letech (od roku 1996) dochází k plynulému poklesu kvality časů na daných tratích. Tento fakt nám potvrzují také grafy číslo 37 a 38, kde je hodnocen medián výkonnosti. Celkový průměrný čas během sledovaných 19 let je na 800 metrech žen 3: 12 min. a na 1500 metrech mužů 5 :25 min. Žádná ze studijních kombinací se výrazně výkonnostně...cs_CZ
dc.description.abstractTITLE: The Development of endurance capacity of the applicants for the physical education study program at the College of Education at the Charles University SUMMARY: The aim of my thesis is to summarize the development of endurance capacity of all applicants for the physical education program at the College of Education at the Charles University from 1991 to 2009. The endurance capacity testing took place on a track and consisted of running the 800 m for women and 1500 m for men respectively during the entrance examination for the physical education program. Using statistical methods (arithmetic average, standard deviation, variation coefficient, modus and median) I will compare each year's performances, differences in performances by applicants' study concentration, and differences among men's and women's performances. Besides examining the endurance capacity of the applicants I will also examine the number of applicants each year. KEYWORDS: Endurance testing, entrance exam, College of Education, Charles University, physical education, statistical methods, study combination, athletics, middle distance running, sport performance.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVývoj vytrvalostních schopností uchazečů o studium tělesné výchovy na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-20
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId81805
dc.title.translatedDevelopment of endurance capacity of the applicants for the physical education study program at the College of Education at the Charles Universityen_US
dc.contributor.refereeKuhnová, Věra
dc.identifier.aleph001200542
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - tělesná výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology - Teaching Degree for Lower Secondary Schools - Physical Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - tělesná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology - Teaching Degree for Lower Secondary Schools - Physical Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTématem mé diplomové práce je vývoj vytrvalostních schopností uchazečů o studium tělesné výchovy na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v letech 1991 - 2009. V práci jsem se zaměřila na hodnocení jejich výkonnosti v bězích na 800 a 1500 metrů. Hodnotila a srovnávala jsem výkony v průběhu sledovaných let a v jednotlivých aprobacích a rozdílnost výkonnosti žen a mužů. V hodnocení jsem se též zabývala počtem uchazečů a uchazeček v jednotlivých letech a studijních kombinacích. Pomocí výzkumných statistických metod jsem zjistila, že vytrvalostní schopnosti uchazečů o studium TV na Pedf UK v průběhu zkoumaných let klesají, čímž se potvrdila hypotéza číslo 1 (Předpokládám, že výkonnost u mladších ročníků uchazečů o studium TV na Pedf UK bude v letech 1991 - 2009 klesat). Tato skutečnost je patrna u žen i mužů a můžeme jí vidět na grafech číslo 21 a 22. Na začátku devadesátých let se výkonnost pohybuje na nejvyšší úrovni, u žen již mírně klesá, u mužů ještě mírně stoupá. V dalších letech (od roku 1996) dochází k plynulému poklesu kvality časů na daných tratích. Tento fakt nám potvrzují také grafy číslo 37 a 38, kde je hodnocen medián výkonnosti. Celkový průměrný čas během sledovaných 19 let je na 800 metrech žen 3: 12 min. a na 1500 metrech mužů 5 :25 min. Žádná ze studijních kombinací se výrazně výkonnostně...cs_CZ
uk.abstract.enTITLE: The Development of endurance capacity of the applicants for the physical education study program at the College of Education at the Charles University SUMMARY: The aim of my thesis is to summarize the development of endurance capacity of all applicants for the physical education program at the College of Education at the Charles University from 1991 to 2009. The endurance capacity testing took place on a track and consisted of running the 800 m for women and 1500 m for men respectively during the entrance examination for the physical education program. Using statistical methods (arithmetic average, standard deviation, variation coefficient, modus and median) I will compare each year's performances, differences in performances by applicants' study concentration, and differences among men's and women's performances. Besides examining the endurance capacity of the applicants I will also examine the number of applicants each year. KEYWORDS: Endurance testing, entrance exam, College of Education, Charles University, physical education, statistical methods, study combination, athletics, middle distance running, sport performance.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV