Dětské spontánní aktivity v mateřské škole
Children's spontaneous activities in the kindergarten
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22181Identifikátory
SIS: 84399
Kolekce
- Kvalifikační práce [18712]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koťátková, Soňa
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
31. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova : spontánní - spontaneita, aktivita, režim dne, podmínky ( prostor, vybavení, postoj učitelky ), akceptace, empatie, autenticita, facilitace, gender identita Anotace: Práce se zabývá problematikou dětské spontánní aktivity v mateřské škole. Vysvětluje základní pojmy, vztahující se k dané tematice - spontaneita, aktivita. Vymezuje prostor spontánní aktivity v režimu dne a sleduje podmínky důležité pro vytváření optimálního prostoru pro spontánní aktivity. Činnosti popisuje, třídí a hodnotí z hlediska edukační hodnoty, z hlediska naplňování rozvojových možností dítěte. Druhá část práce, opírající se především o přímá pozorování šesti vybraných dětí při spontánních aktivitách ve třídě a na zahradě ve vybrané mateřské škole, je zaměřena na mapování, pojmenování a kategorizaci spontánních aktivit. Blíže popisuje obsah spontánně volených činností i volbu herního partnera, sleduje rozdílnost aktivit uvnitř a venku i chlapecký a dívčí obsah spontánních aktivit. 6
Key words: spontaneous-spontaneity,activity, daily regime, conditions (space, equipment/facilities, teacher's attitude), acceptance, empathy, authenticity, facilitation, gender identity Annotation : The assignment tries to qualify the question of children's spontaneous activities in the kindergarten. It explains the basic concepts that refer to the given problems - spontaneity, activity. It marks the boundaries of spontaneous activities during the daily regime and monitors the conditions that are necessary for creating of optimal space for these activities. It describes, classifies and evaluates the activities in terms of educational value and in terms of fulfilling the children's progress possibilities. The second part of the assignment, which is mainly based on direct observation of six particular children during their spontaneous activities in a classroom and in the garden in the selected kindergarten, is focused on surveying, description and categorization of the spontaneous activities. It closely describes the subject of the spontaneously chosen activities and the choice of a game partner, it monitors the difference of activities inside and outside and also its girl's and boys' content. 6