Využití programu RWCT v hodinách hudební výchovy na prvním stupni ZŠ
Use of RWCT in lessons of music throught first stage on primary school
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22177Identifiers
Study Information System: 83774
Collections
- Kvalifikační práce [19346]
Author
Advisor
Referee
Strejček, Jindřich
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
12. 5. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Tato diplomová práce osvětluje využívání postupů a metod programu RWCT v hodinách hudební výchovy na prvním stupni základní školy. Věnuje se trendům v oblasti základního vzdělávání, konkrétněji pak trendům ve výuce hudební výchovy. Zabývá se východisky a základní charakteristikou programu RWCT a v závěru shrnuje možnosti propojení obou těchto oblastí. Praktická část zjišťuje, jestli učitelé praktikující RWCT využívají metody i v hudební výchově. Dále obsahuje mé vlastní hodiny hudební výchovy, ve kterých využívám postupy a metody RWCT. Klíčová slova: hudební výchova, model Evokace - Uvědomění si významu - Reflexe, metody RWCT, výukový materiál
This thesis explain the use of processes and methods of the RWCT program in lessons of music through first stage on primary school. It follows trends in the field of basic education specially trends in education in music lessons. It deals with bases and essential characteristics of RWCT program and in the conclusion it summarizes possibilities how to connect both these fields. The practical part probes whether teachers who practise RWCT use methods also in music lessons. Further it contains my own music lessons in which I will use procedures and methods of RWCT. Key words: music, model of the Evocation - Realization of meaning - Reflection, RWCT methods, tutorial materials